مجموعه

رویدادها

درگیری برخی سودجویان با عنوان «حامی حیوانات» با عوامل اجرای کنترل جانوران مضر شهری

خلاصه خبر: مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه حدود ۶۰ قلاده سگ در مناطق مختلف شهر زنده‌گیری می‌شود، گفت: در نقاهتگاه آرادکوه تیم پزشکی شامل ۲ دامپزشک، یک تکنسین و کارشناسان باتجربه این حوزه در فضایی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع مستقر هستند.
 |  اخبار روز
با صدور حکم از سوی دکتر مجتبی نوروزی انجام شد؛

انتصاب حجت الاسلام والمسلمین احمدیوسفی نیا به سمت مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در امور تحقیقات و پژوهش حقوق حیوانات و اخلاق دامپزشکی

خلاصه خبر: با صدور حکم از سوی دکتر مجتبی نوروزی، حجت الاسلام والمسلمین «احمدیوسفی نیا» به سمت «مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در امور تحقیقات و پژوهش حقوق حیوانات و اخلاق دامپزشکی در دین مبین اسلام» انجام شد؛
 |  سازمان دامپزشکی
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی خبر داد:

برگزاری نشست علمی تخصصی در خصوص بیماریهای متابولیک و غیرپاتوژنیک

خلاصه خبر: نشست علمی تخصصی در خصوص بیماریهای متابولیک و غیرپاتوژنیک در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.
 |  سازمان دامپزشکی
برای اولین بار در کشور؛

واکسن نوترکیب ویروس آنفلوانزا سویه H5 در موسسه رازی شعبه مشهد طراحی و ساخته شد

خلاصه خبر: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مشهد از ساخت واکسن نوترکیب آنفولانزا سویه H5 برای اولین بار در ایران، با استفاده از تکنیک ژنتیک معکوس توسط محققان این مجموعه خبر داد.
 |  طیور

مشاهده کوسه‌های آلوده به کوکائين در برزیل

خلاصه خبر: تحقیقات جدید، نشان می‌دهد کوسه‌هایی که در سواحل برزیل زندگی می‌کنند، به کوکائین آلوده شده و رفتار‌هایی پرانرژی از خود نشان می‌دهند. دانشمندان پس از آزمایش ۱۳ کوسه از گونه «شارپ‌نوز برزیلی» در آب‌های نزدیک شهر ریودوژانیرو دریافتند در کبد و بافت عضلانی هر ۱۳ گونه، نمونه‌هایی از کوکائین وجود دارد. مندز ساگیورو، متخصص اکوتوکسیکولوژی می‌گوید: «قرار گرفتن در معرض کوکائین احتمالا اثرات فیزیولوژیکی مضری بر کوسه‌ها خواهد داشت و این ماده می‌تواند با تاثیر بر مغز، رفتار‌های پرانرژی و نامنظمی را در حیوانات باعث شود.»
 |  آبزیان و زنبور عسل

دلایل شیوع میل به حیوان خانگی/ درمان قانونی جواب نمی‌دهد

خلاصه خبر: صابری با اشاره به دلیل ازدیاد نگهداری سگ در کشور گفت: بخشی از آن ناشی از بهم خوردن نهادهای اجتماعی است. وقتی که بنا بر دلایل مختلف از جمله اقتصادی یا غیراقتصادی، ازدواج در کشور کمتر صورت می‌گیرد، افراد متاهل تمایلی به فرزندآوری ندارند، انسان‌ها احساس تنهایی می‌کنند یا هر دلیل دیگری، به نگهداری از حیوانات خانگی از جمله سگ روی می‌آورند.
 |  حیوانات خانگی

بازدید مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان دریایی در قفس کشور

خلاصه خبر: مرکز نیکسا؛ بزرگترین مرکز پرورش ماهیان دریایی در قفس کشور، مورد بازدید دکتر عبدی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور و هیئت همراه قرار گرفت.
 |  اخبار روز

تولید در کارخانه های تحت نظارت دامپزشکی، بدون حضور مسئول فنی بهداشتی، ممنوع بوده و نوعی جرم محسوب می شود

خلاصه خبر: شبکه دامپزشکی قوچان، از اهمیت فعالیت و حضور مسئولین فنی در محل کارخانه ها و کارگاه های تحت نظارت شهرستان، خبر داد.
 |  اخبار روز

۱۶ مورد ابتلای به هاری در خراسان‌رضوی شناسایی شد

خلاصه خبر: رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: طبق آزمایش‌های انجام‌شده طی سه ماه نخست امسال و براساس آزمایش‌های انجام‌شده ۱۶ مورد ابتلا به هاری حیوانات در استان ثبت و قطعی شده است.
 |  اخبار روز

انتصاب دکتر «عباس علیزاده» به عنوان معاون اداره دامپزشکی شهرستان آمل

خلاصه خبر: معاون اداره دامپزشکی شهرستان آمل منصوب شد.
 |  اخبار روز

تقدیر معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از همکاران فداکار خدمتگزار به ملت در گرمای بی‌سابقه هوا

خلاصه خبر: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور به محض اطلاع از گرمازدگی شدید برخی از همکاران در حین انجام وظیفه، از تمام همکاران که در این روزهای بسیار گرم در حال خدمت به ملت هستند تقدیر و تشکر کرد.
 |  سازمان دامپزشکی
یادداشت؛ دکتر رضا افشاریان؛

چالش‌های طاقت‌فرسای مسئولین فنی بهداشتی در محیط‌های کاری

خلاصه خبر: گروههای ازدامپزشکان هم هستند که تحت عنوان ناظرین بهداشتی بخش خصوصی درکشتارگاههای دام وطیورومراکزبسته بندی وفراوری فراورده های خام دامی مشغول به فعالیت هستند...

مرگ یک کودک بر اثر هاری در کهنوج تایید شد

خلاصه خبر: معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مرگ دختربچه چهار ساله کهنوجی به دلیل ابتلا به هاری بر اثر گازگرفتگی توسط سگ‌های بلاصاحب بوده است.
 |  اخبار روز
یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

معرفی یک کتاب کاربردی؛ تاریخچه و ساختار برنامه ریزی آبزی پروری در سازمان فائو/ FAO

خلاصه خبر: در عصر "فناوری های نوین و ارتباطات بَرخط" گاهی دل ما برای تولد یک کتاب وزین کاربردی خیلی تنگ می شود که حوصله خوانش آن را شاید در فضای آنلاین بنابر دلایلی نداشته باشیم...!
 |  وزارت جهاد کشاورزی
یک روز پس از یادداشت فاخته در مورد تاخیر در ابلاغ تعرفه های دامپزشکی صورت گرفت:

توضیحات سازمان نظام دامپزشکی در خصوص علت تاخیر در ابلاغ تعرفه های درمانی بخش خصوصی

خلاصه خبر: یک روز پس از یادداشت فاخته در مورد تاخیر در ابلاغ تعرفه های دامپزشکی؛ سازمان نظام دامپزشکی در خصوص علت تاخیر در ابلاغ تعرفه های درمانی بخش خصوصی توضیحاتی را ارائه داد.

صدور حکم حبس یک ساله برای یک فروشنده متخلف فرآورده های خام دامی

خلاصه خبر: رییس اداره دامپزشکی اراک گفت: یک فروشنده فرآورده های خام دامی در اراک به دلیل تخلفات بهداشتی مکرر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
 |  اخبار روز

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.