یادداشت؛ دکتر هادی زارعی:

خسته شدیم از بس نوشتیم؛ «باز هم حادثه در دامپزشکی!» گوش شنوایی هست؟

دامپزشکان و پیرادامپزشکان، به علت ماهیت فعالیت های خود عمدتا در محیط های کاری روستایی و عشایری در منطق صعب العبور، خدمات خود را در بخش های دولتی و خصوصی ارائه می دهند.
کد خبر  9733
یادداشت

فاخته- «حادثه»، بخشی از زندگی و کار این کارشناسان شده و با وجود تحصیلات عالیه، به هیچ وجه مانند همطرازان علمی خود در سایر دستگاه ها که عمدتا 30 سال، پشت میزنشنی را تجربه می کنند؛ نیستند!

به عنوان یک رسانه فعال در حوزه دامپزشکی به همراه دیگر رسانه های بخش، همواره سعی در انعکاس سختی کار اقدامات و فعالیت های دامپزشکان و پیرادامپزشکان داشته ایم به ویژه در بخش دولتی که همیشه و تا جایی که خاطر من و همراهان فاخته هست برای دریافت اندک مزایایی بایستی، از تسری فوق العاده خاص گرفته تا محرومیت از مطب،  برادری خود را به سازمان های تصمیم گیر در عرصه پولی و مالی ثابت می کردیم و مستحق بودن سازمان متبوع را برای دریافت مزایای مورد بحث اثبات می کردیم.

به استناد گزارش هایی که در زمینه آسیب دیدگی همکاران در اقصی نقاط کشور منتشر کردیم، از ابتدای سال 14 گزارش در خصوص آسیب دیدگی عزیزانمان در شبکه های دامپزشکی منعکس کردیم و اغلب آنها را با عنوان «باز هم حادثه در دامپزشکی» شروع کردیم.

روی سخن ما با نهادهای تصمیم گیر در عرصه مالی است! به جز نهادهای انتظامی، کدام نهاد یا سازمان دولتی را می بینید و سراغ دارید که طی این مدت، این رقم از حادثه را به خود دیده باشد. تازه، اینها مواردی است که به واسطه هوشیاری روابط عمومی ادارات کل خبری شده و چه بسیار مواردی که اصلا رسانه ای هم نشده و یا در بخش خصوصی برای همکاران شاغل در بخش غیردولتی رخ داده و عمدتا به علت عدم انعکاس، از آنها بی خبریم.

از این مدیران و تصمیم گیران درخواست می کنیم، زمانی هر چند کوتاه را برای بازدید از فعالیت های دامپزشکی در محیط هایی که ذکر آنها رفت اختصاص دهند و حقوق و مزایای این کارشناسان دارای تحصیلات عالیه بالا در دامپزشکی را با سایر نهادهایی که اقدامات روزمره و معمولی را در فضایی ایمن و پاک در محیط های شهری انجام می دهند مقایسه کنند!

جالب توجه اینکه؛ علیرغم پیگیری های انجام شده، حرفه دامپزشکی هنوز در زمره مشاغل سخت و زیان آور هم محاسبه نشده و این هم از مواردی است که جای تعجب دارد؟

یقین داریم، حوادث امسال به این 14 مورد بسنده نکرده و همچنان شاهد آسیب دیدگی همکاران ایثارگر دامپزشکی در صحنه های مختلف ارائه خدمت به تولیدکنندگان شریف خواهیم بود اما؛ انتظار این است که دیده شویم یا حداقل پویش و نهضت اطلاع رسانی رسانه ای کشوری برای نمایش سختی کار دامپزشکان و پیرادامپزشکان ایجاد شود تا بهتر دیده شویم و بهتر درک شویم... .

دکتر هادی زارعی

مدیر مسئول

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • همکار
    می گوید:
    فکری به حال ما سایر رده ها در بخش خصوصی کنید که بیشتر از بخش دولتی درگیر حوادث هستیم
  • دامپزشک
    می گوید:
    متاسفانه حوادث دامپزشکی روز به روز بیشتر می شن و خطرات زیادتر ولی هیچ حمایتی از ما دامپزشکا نمی شه
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.