یادداشت؛ دکتر هادی زارعی

ادعاهایی که نفس گیرند! صنوف دامپزشکی کجای کار هستند؟

اخیرا مشاهده می شود که برخی دامپزشکان یا حتی دانشجویان دامپزشکی در مورد مسایلی اظهار نظر می کنند که یا دانش لازم در این خصوص را ندارند یا اصلا صلاحیت اظهار نظر در آن موضوع را ندارند؛ بدتر از آنچه عنوان شد زمانی است که در این اظهار نظرها، انگشت اتهام را سوی دیگر دامپزشکان و هم صنف های خود گرفته و آنها را در منظر عموم فاقد دانش، علم و تخصص لازم برای انجام فرایند مورد نظر توصیف می کنند.
کد خبر  10498
یادداشت

فاخته- کار به اینجا ختم نمی شود؛ آنچه عنوان شد وقتی چهره بدتری پیدا می کند که مباحث در رسانه های عمومی مطرح می شود! رسانه هایی که عامه جامعه و عمدتا تصمیم سازان و تصمیم گیران در سطح کلان نیز خواننده و بیننده آن هستند و این حملات بین اعضای خانواده دامپزشکی از چشم آنها پنهان نمی ماند ... !

چند روز قبل نیز پیرو انتشار مطلبی با محتوای یادشده، در تحلیلی بر آن مطلب از اخلاق حرفه ای یاد کردم و آن را الفبای کار در حوزه های مختلف از جمله حوزه تخصصی دامپزشکی عنوان کردم.

به عنوان نمونه، اظهار نظرهایی در حوزه جراحی های حیوانات خانگی که عمدتا از دامپزشکی، یک شغل لوکس و تجملاتی را به نمایش می گذارد و دامپزشکان را مروج چنین سبک زندگی هایی نشان می دهد و یا اظهار نظرهایی در مورد عدم مقبولیت و تخصص جراحان حیات وحش که اخیرا هم مصاحبه هایی در این مورد دیده شده و الفاظ نامناسبی در آنها بکار رفته، همه و همه حاکی از آن است که برخی از فعالان این صنف، جایگاهی برای حرفه خود قائل نبوده و با چنین اظهار نظرهایی عمدتا در پی مطرح کردن خود و یا دیگر منافع شخصی هستند!

علیرغم موضع گیری صنوف در مسائل ملی نظیر ضرایب مالیاتی دامپزشکان، تعرفه ها و ... که خود جای تقدیر دارد، اما در چنین مواقعی که ذکر آن انجام شد، عمدتا واکنش مناسبی از سوی نهادهای متولی، مجامع یا صنوف دامپزشکی دیده نمی شود! و این سکوت این سئوال را در ذهن ایجاد می کند که این صنوف در چنین مناقشاتی، کجای معادلات دفاع از حقوق دامپزشکان و دیگر اعضای خانواده دامپزشکی هستند؟

به خاطر داشته باشیم که زیر سئوال رفتن اقدامات یک دامپزشک یا دامپزشکان در عرصه های مختلف، می تواند زیر سئوال رفتن خدمات تمامی خانواده دامپزشکی در آن بخش باشد؛ لذا لزوم ورود مقتدرانه تشکل های دامپزشکی چه به صورت استانی یا تخصصی ضروری به نظر می رسد تا دیگر هیچ فردی اعم از دامپزشک، دانشجوی دامپزشکی یا غیردامپزشک به خود اجازه ندهد تا در این حوزه تخصصی به تخریب اعضای این خانواده بپردازد!

دکتر هادی زارعی

مدیر مسئول

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • مطلع
    می گوید:
    واقعا مذخرف شده این اظهار نظرها که هر کسی در مورد دیگران انجام می ده. یادداشت بجایی بود. ممنونم
  • همکار
    می گوید:
    توصیه های خوبی بود .اما واقعا باید متوجه بشیم که نقش تشکل ها چی هست. اینها در این موضوعات ورود نمی کنند و متسافانه هر کسی به خودش جرات می ده در هر زمینه ای حرف بزنه
  • ایران
    می گوید:
    درود بر شما. عالی بود
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.