یادداشت؛ سخنی با مسئولین و منتخبین نظام دامپزشکی؛

قدردان اعتماد خانواده خود باشید؛ ساز و کار ارزیابی شوراهای استانی را فراهم کنید

پنجمین دوره انتخابات شوراهای استانی برگزار شد و به گواه آمار، بیش از 52 درصد از خانواده دامپزشکی در این فرایند سرنوشت ساز شرکت کردند که این رقم، در نوع خود می تواند یک دستاورد بزرگ برای سازمان مرکزی تلقی شود.
کد خبر  10698
یادداشت

فاخته- اخبار واصله از استان ها نیز حاکی از استقبال مطلوب از این فرایند در این دوره بود که نشان از این است که «تحول خواهی» در عرصه استان ها در صدر درخواست های اعضای نظام است و منتخبین این دوره وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

در این جهت این تغییر را می توان مصداق آيه ۱۱ سوره رعد كه می‌فرمايد: «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت‏ خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند» دانست که جمع 45 هزار نفری خانوده دامپزشکی خواستار تغییرات بنیادین در ساختار استان ها شدند و به همین جهت مشارکت بالایی از خود نشان دادند.

نکته ای که لازم به ذکر است این است که اعضای نظام، حسن نیت خود را نشان دادند و پای صندوق آمدند و رای هم دادند؛ اما دو مطلب اینجا باقی است؛ اولا؛ منتخیبین جدید، ضمن قدردانی از این اعتماد ارزشمند، بایستی در اسرع وقت، برنامه های خود را برای پاسخ به این اعتماد اعلام کنند و طی بازه های زمانی متعدد و به هر بهانه ای گزارشی از اقدامات خود ارائه دهند و نه به شیوه برخی شوراهای قبلی، کُنج عزلت گرفته و پاسخگوی هیچ فرد و نهاد و رسانه ای نباشند! چرا که عدم ارائه دستاوردها و اقدامات و سکوت های نابجا، عاملی خواهد شد برای بروز شایعات متعدد که هزینه پاسخگویی در چنین شرایطی به مراتب سنگین تر از شرایط عادی است.

دوما؛ به عنوان یک پیشنهاد به سازمان نظام دامپزشکی از طریق این رسانه اعلام می داریم تا ساز و کار رتبه بندی شوراهای استانی را در دستور کار قرارداده و آیتم های مختلف اعم از رضایت اعضا، رضایت مراجیعن، پاسخگویی شورای استانی، فعالیت های اطلاع رسانی، برگزاری شوراهای عمومی، اقدامات رفاهی، دوره های آموزشی، اجرای ماده 19، حمایت از صنوف تحت پوشش و... را اعلام داشته و در پایان هرسال، ضمن اعلام شفاف رتبه استان ها، موتور ارزیابی شوراهای استانی را روشن کند و به این طریق، به عنوان نهاد بالادستی استان ها، خود نیز واقف به عملکرد دقیق استان ها شده و اعضای هر استان را نیز در جریان آخرین عملکرد شورای استانی قرار دهد.

امید آنکه به مدد این اقدامات، زمینه تحرک و پویایی هرچه بیشتر شوراهای استانی فراهم شده و در نتیجه رضایتمندی دامپزشکان و پیرادامپزشکان در استان ها به بالاترین حدّ ممکن برسد ان شاء الله.

دکتر هادی زارعی

مدیر مسئول

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • دامپزشک
    می گوید:
    پیشنهاد بسیار خوبی هست. ای کاش مسئولین نظام کشور بخوانند و اجرایی کنند. شوراهای استانی هیچ وقت به اعضا پاسخگو نبودند. اما با این کار می توان امید داشت که برای رضایت اعضا واقعا کار کنند
  • همکار استان
    می گوید:
    واقعا باید قدردان باشند و با عملکرد خوب خودشان پاسخ این یاری ما را بدهند
  • po
    می گوید:
    عالی فاخته جان. چه پیشنهاد خوبی دادید. منتظر اقدام شورای مرکزی در این جهت هستیم.
  • یارا
    می گوید:
    خدا کنه این رو بخونن و هم در استان ها تحولی ایجاد بشه و هم در مرکز به فکر حساب کشی از شوراهای استانی در زمینه عملکرد بهتر و برخورد مناسب تر با اعضا و تولیدکننده ها باشند
  • دامپزشک
    می گوید:
    احسنت- عالی بود
  • حسین
    می گوید:
    فاخته هزینه هایش را از افراد آشوب طلب مازندران دریافت کرده حالا دلواپس شده؟؟؟؟؟
  • مطلع
    می گوید:
    در جواب "حسین" باید عرض کنم که؛ احتمالا شما خودت جیره خور این جریان ها هستی و فکر کردی همه مثل خودت هستند. در این چند سال که فاخته را می شناسم یقین دارم این رسانه نه به جایی وابسته هست و نه دنبال چنین خباثت هایی. در جریان مازندران هم فقط اطلاع رسانی کرد و نه افشاگری. چون اسناد منتشر شده قبلا در گروه های دامپزشکی منتشر شده بود.
  • ایمان
    می گوید:
    جالبه که فاخته این همه اخبار نظام و انتخابات رو منتشر کرد چیزی نگفتید اما وقتی که یک مطلب منتشر کرد که به مزاق بعضی ها خوش نیامد شد عامل مازندرانی ها؟
  • احسان
    می گوید:
    کاری به قدردان بودن ندارم. اما پیشنهاد ارزیابی استان ها خیلی می تونه مفید باشه
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.