یادداشت: جواد معتمدی؛ دبیر شورای نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری

قراردادهای مسئولین فنی بهداشتی؛ صوری یا واقعی؟

گهگاه شاهد مصاحبه ها و مقاله هایی در خصوص مشکلات عدیده مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی و ماده ۱۹ توسط افراد مسئول بوده و هستیم که هر یک به زعم خود و خارج از گود برای فرار از مسئولیت توپ را به میدان دیگری می اندازند...
کد خبر  11253
خبر مهم

فاخته- گهگاه شاهد مصاحبه ها و مقاله هایی در خصوص مشکلات عدیده مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی و ماده ۱۹ توسط افراد مسئول بوده و هستیم که هر یک به زعم خود و خارج از گود برای فرار از مسئولیت توپ را به میدان دیگری می اندازند که آخرین مورد آن ادعای رئیس شورای نظام دامپزشکی یکی از استان ها مبنی بر قراردادهای صوری میباشد که اگر به فرض محال تحلیل و تخیلات ایشان صحیح باشد به صورت ضمنی به ۲ مورد اشاره کرده اند:

  • قرارداد صوری در حوزه ای منعقد می گردد که نظارت کافی از سوی انجمن صنفی به عنوان شاهد قراردادها و دستگاه نظارتی(اداره کل دامپزشکی) صورت نمی گیرد که این خود هزار داستان دارد و باید از ایشان که خود از بدنه بخش دولتی می باشند بازخواست کرد و علنا خودشان را زیر سوال برده اند.
  • مسئولین فنی و ناظران بهداشتی را افرادی سطحی نگر و قانون گریز تصور کرده، که از روی  شکم پُری و دلخوشی و علافی و کمک به جیب کارفرما از حق و حقوق خود می گذرند.! از دید ایشان دامپزشک مسئول فنی شخصیتی است که چندین سال زحمت کشیده،  درس خوانده و مدرک و وقت خود را در جهت تحقق اهداف سرمایه دار بدون هیچ چشم داشتی در اختیار امیال کارفرمایان می گذارند؛ که اگر چنین باشد ماهیت نظارت بهداشتی مواد خام دامی در استان به زیر سوال خواهد رفت.

اما با توجه به اینکه نظر قاطبه دامپزشکان استان (بخش دولتی و خصوصی)  هر دو مورد فوق را رد می کند لذا به نظر می رسد ایشان می بایست از اظهار نظر های سطحی و غیر کارشناسی شده که موجبات توهین و جریحه دار شدن احساسات همکاران بخش دولتی و خصوصی می گردد جدا خودداری کرده و به جای اینکه  بدون سند ۵۰ درصد تقصیرات را گردن مسئولین فنی بیاندازند؛ تمام تلاش خود را در جهت آسیب شناسی جدی مشکلات اصلی این صنف قرارداده و به عنوان راس شورا با مشورت کردن با افراد خبره و فعال در این حوزه به مشکلات معیشتی همکاران رسیدگی کند.

لازم به ذکر است با توجه به تحقیقات و پرس و جو در این زمینه( قرارداد صوری) ، مشخص شد هیچ قرارداد صوری و داخلی در استان وجود ندارد و برای اولین بار است که اسم قرارداد صوری از طرف ایشان در محافل عمومی و رسانه عنوان شده و این گونه استنباط می شود که بصورت هوشمندانه و یا از باب بی تجربگی  در حال یاد دادن این روش ها به کارفرمایان محترم می باشند!

لذا تذکر داده می شود هرگونه بی حرمتی، توهین و نیز شیطنت در روابط کاری و قراردادی همکاران مظلوم صنف مسئولین فنی از طرف هر شخصی نه تنها باعث کدورت و تنفر و انزجار خواهد شد بلکه بدون مستند حرف زدن و تهمت زدن، پیگیری کلیه اعضای صنف را در جهت اعاده حیثیت به همراه خواهد داشت.

و اما آنچه تا کنون به وضوح بر همگان عیان گردیده مشکلات اصلی مسئولین فنی در سراسر کشور همین نقض قانون نظارت می باشد که ناظر حقوق بگیر منظور می باشد و طی سالهای گذشته با اختراع ماده ۱۹ و تغییرات و اصلاحات و بروزرسانی های مختلف هنوز هم نتوانسته ایم به این مهم دست یابیم که ارتباط مالی بین مسئول فنی بهداشتی با کارفرما قطع شود.

در پایان از تمامی مسئولین فنی بهداشتی خواهشمندم با عزم جدی و نیز مجددا تاکید می کنم با مشورت های راهبردی با فعالین این حوزه راهی برای قطع ارتباط مالی کارفرما و مسئول فنی پیدا کرده و در راه احقاق حق همکاران و رسیدن به اهداف سازمان نظام دامپزشکی که همانا دفاع از بخش خصوصی است همراهی کنند.

 

جواد معتمدی

دبیر شورای نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • ناشناس
    می گوید:
    پاسخ مناسبی بود و همچنین بجا. واقعا اون اظهار نظر توهین آشکار بود به مسئولین فنی
  • رها
    می گوید:
    تحلیل جالبی بود. از همه جالبتر عنوان "اختراع ماده 19" که نفهمیدم سهوی بکار رفته یا عمدی؟
  • مسیول فنی
    می گوید:
    درود بر شرف شما دکتر معتمدی عزیز اقای دکتر مختاری یا معنای صوری بودن را نمیدانند یا اینکه توپ را میخواهند در زمین مسیول فنی ها بیاندازند مقصر شما نیستید علت انتصاب شماست که هیچ وقت دغدغه های بخش خصوصی را نمیدانید چون دولتی هستین از طرفی رقم ۵۰ درصد را طبق محاسبات خودتان ب دست اورده اید یا از مشاور ..... استعلام گرفته اید وای از ان روزی بگندد نمک
  • دکتر
    می گوید:
    اهانت ب مسیول فنی استان بده ریس سازمان دامپزشکی پاسخگو باشید
  • مسئول فنی
    می گوید:
    از جناب اقای دکتر زارعی ریاست محترم سازمان نظام درخواست پیگیری توهین اشکارای رییس نظام آن استان به ساحت مسئولین فنی را داریم.
  • محمد
    می گوید:
    علت سکوت اداره کل و ریس صنف چیست دکتر ..... شما یکی از لایق ترین مدیران استان هستید لطفا دلیل این مصاحبه توهین امیز را از رییس نظام بخواهید خانم دکتر ..... شما چرا سکوت کرده اید
  • دکتر
    می گوید:
    با عرض سلام ضمن تشکر از دکتر معتمدی و گلایه از سکوت مدیر کل و رییس صنف ۵۰ درصد بسیتن قراداد صوری یعنی ۵۰ درصد مسئول فنی ها وظایف خود را انجام نمیدهند یعنی فاجعه در دامپزشکی استان
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.