چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

کارنامه؛ روایت عملکرد شوراهای استانی نظام دامپزشکی؛ ایستگاه دوم؛ «اردبیل»

وابسته بودن مالی به نظام دامپزشکی مرکز از معضلات مهم محسوب می شود

رییس نظام دامپزشکی استان اردبیل گفت: نبود ساختمان با مالکیت خود نظام، نبودن درآمد برای نظام استان و وابسته بودن مالی به نظام مرکز از مهم ترین معضلات نظام است.
کد خبر  9761
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، نوید ابراهیمیان در خصوص سوابق تحصیلی و اجرایی خود، اظهار کرد: بنده 19 سال سابقه فعالیت در کلنیک و مرکز مایه کوبی را دارم. همچنین 4 سال عضو شورا نظام دامپزشکی و نائب رئیس و حدود 4 ماه رئیس نظام هستم.
وی در خصوص مهم ترین معضلات نظام، ادامه داد: نبود ساختمان با مالکیت خود نظام، نبودن درآمد برای نظام استان و وابسته بودن مالی به نظام مرکز از مهم ترین معضلات نظام است.
رییس نظام دامپزشکی استان اردبیل در خصوص روابط کاری خود با بخش دولتی، تصریح کرد: خوشبختانه طی چندین دوره اخیر، علی الخصوص آخرین دوره رابطه و تعامل خوبی بین نظام دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان برقرار بوده است.

بهتر است نظام های استانی با استقلال مالی و اجرایی باز از لحاظ نظارتی زیر نظر نظام دامپزشکی کل کشور باشند
ابراهیمیان در خصوص مهم ترین اقدامات رفاهی که برای استان صورت گرفته، عنوان کرد: هماهنگ سازی جهت عضویت و دارا بودن بیمه تکمیلی، بروزرسانی تعرفه های مراکز مایه کوبی و اجرای بندهای 7،8 و 9 حق الزحمه مسئولین مراکز مایه کوبی از مهم ترین اقدامات ما بشمار می آید.
وی در خصوص استقلال شوراهای استانی نظام دامپزشکی، تاکید کرد: بهترین تفکربرای نظام دامپزشکی، استانی بودن نظام های استان ها و استقلال مالی و اجرایی آن است به این دلیل که شرایط هر استان با سایر استان ها علی الخصوص استان های بزرگ از لحاظ واحدهای تولیدی و توزیعی چه کیفی و چه کمی یکسان نیست. مخصوصا در موارد ماده 19 و ماده 2 بهروری بیشتر به چشم می خورد؛ باا این وجود بهتر است نظام های استانی با استقلال مالی و اجرایی باز از لحاظ نظارتی زیر نظر نظام دامپزشکی کل کشور باشند.

به طور کلی نظام دامپزشکی بیشتر باید جهت حل و فصل مشکلات بخش خصوصی از تولیدی گرفته تا خدماتی گام بردارد
رییس نظام دامپزشکی استان اردبیل در رابطه با انتظارات خود از سازمان نظام دامپزشکی، اضافه کرد: به طور کلی نظام دامپزشکی بیشتر باید جهت حل و فصل مشکلات بخش خصوصی از تولیدی گرفته تا خدماتی گام بردارد، همچنین اجرای منطقی و استانی ماده ۱۹وماده ۲ نیز در اولویت کارهای نظام قرار داشته باشد. اجرا نشدن کامل این دو اولویت بیشتر به علت ناهماهنگ بودن شرایط در کل کشو است که منطقه به منطقه، شرایط متفاوت است. برای مثال هزینه ایاب ذهاب مراکز خدماتی در تهران و کلان شهرها با شهرهای دیگر برابر نیست، پس تعرفه هم نباید برابر باشه، حقوق مسئول فنی کشتارگاه طیور و دام، نسبت به ظرفیت و شهر واقع شده در آن باید متفاوت باشد.
ابراهیمیان در خصوص دادن نمره به فعالیت و مدیریت خود، خاطرنشان کرد: یک دست صدا ندارد و نظام هر استان، شورایی به جلو حرکت می کند؛ بنده به عنوان یک عضو نظام سعی به هماهنگ بودن بیشتر با سایر اعضا بودم تا امورات محوله به نحو احسن انجام شود. شاید نمره قبولی بگیریم، بهتر هست همکاران غیر عضو در شورا در مورد عملکرد اعضا نظر بدهند.
وی در پاسخ به اینکه آیا در انتخابات دور بعد نیز شرکت خواهند کرد، اظهار کرد: بله به احتمال زیاد  دوباره شرکت خواهم کرد. در صورت انتخاب شدن بیشتر در مورد استانی کردن بعضی از اختیارات نظام ها گام بر خواهم داشت، البته مناسب تر کردن شرایط ماده ۱۹و ۲ نیز از اولویت ها کاری باید باشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)
رییس نظام دامپزشکی استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت قابل ذکر هست که بخش خصوصی دامپزشکی تقریبا مظلوم واقع شده بهتر است اولویت های کاری نظام و سازمان دامپزشکی، موازی با خواسته ها بخش خصوصی، از تولید، واردات و صادرات، پخش، نظارت گرفته تا خدمات باشد.

گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • دامپزشک
    می گوید:
    این استقلال مالی و اداری شوراهای استانی از مهم ترین چیزهایی هست که باید حتما در دوره بعد بهش برسند استان ها. بدون این مورد هیچ پیشرفتی در نظام استانی و عملکرد اونها دیده نمی شه
  • همکار
    می گوید:
    ساختمان های شوراهای استانی اصلا در حد نظام نیست. سری به استان ها بزنید متوحه اسفناک بودن ساختمان های نظام ها خواهید شد.
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.