سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در مراسم روز ملی دامپزشکی:

برنامه‌ریزی در حوزه دامپزشکی باید هوشمند و هدفمند شود/ ضرورت تعامل سازمان دامپزشکی با دانشگاه‌های کشور

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور بر برنامه‌ریزی دقیق، هدفمند و هوشمند برای پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور تاکید کرد.
کد خبر  9916
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، وحید صالحی امروز شنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی ضمن تقدیر از دامپزشکان و فعالان این حوزه گفت: وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی کشور حمایت پایدار از بخش تولید است.

وی تعامل و ارتباط سازمان دامپزشکی با دانشکده‌های دامپزشکی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: هر زمان که ما از دانشگاه‌ها فاصله گرفتیم، عواقب مخرب آن را در سازمان دیدیم.

صالحی درباره بازگشت به علم و محافل دانشگاه‌ها افزود: هر زمان که ارتباط‌‌مان با دانشکده‌های دامپزشکی قوی شد ماحصل آن پیشرفت بیشتر و تحقق بهتر برنامه‌های بهداشتی در تولید بوده است.

وی در عین حال گفت: بدون همراهی بسیاری از سازمان‌های متولی، اهداف عالی سازمان دامپزشکی در راستای کنترل، پیشگیری و بهداشت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و کنترل و نظارت بر واردات، صادرات، حمل و نقل دام و خوراک دام زنده محقق نمی‌شود.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به برون‌سپاری خدمات دامپزشکی نیز اذعان داشت: با مشارکت هوشمند و سلامت‌محور بخش خصوصی، این خدمات با پرسنل اندک و با کارنامه درخشان ارایه می‌شود که نشان دهنده زحمات و همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی است.

وی گفت: با توجه به امنیت غذایی، امروزه مباحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سازمان دامپزشکی کشور اهمیت پیدا کرده است.

صالحی با بیان این که تامین دارو و واکسن دامی، مواد بیولوژیک و تجهیزات دامپزشکی وضعیت خوبی در کشور دارد، تصریح کرد: در بخش دام، درصد بالایی از اقلام مصرفی در داخل تولید می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با حمایت بخش خصوصی و وزیر جهاد کشاورزی توانستیم با همکاری دانشکده دامپزشکی و موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی نخستین دوره آموزشی ساخت دارو و واکسنی که در داخل تولید می‌شود را برای برخی کشورها برگزار کنیم.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

بنابراین گزارش، در این مراسم از فعالان نمونه در حوزه دامپزشکی با اهدای لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.