یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

آماری از پاسخگویی به بهره برداران کشاورزی نیست! ضرورت جهاد تبیین در پاسخگویی

مسائل و مشکلات کشاورزی، زمین، آب، دامداری، مرغداری، ماهیگیری (عنوان گلوبال و قابل مفهوم سازمان فائو)، مراتع، نهاده ها، اعتبارات، بیمه محصولات، سند تک برگ زمین، مستثنیات، تداخلات و کاربری اراضی، گاز، چاه های برقی، تعرفه ها، قیمت تضمینی...
کد خبر  11519
note

فاخته- مسائل و مشکلات کشاورزی، زمین، آب، دامداری، مرغداری، ماهیگیری (عنوان گلوبال و قابل مفهوم سازمان فائو)، مراتع، نهاده ها، اعتبارات، بیمه محصولات، سند تک برگ زمین، مستثنیات، تداخلات و کاربری اراضی، گاز، چاه های برقی، تعرفه ها، قیمت تضمینی، کشاورزی و کشت فراسرزمینی، برف و سرما، خشکسالی، قطعی برق، سیل، رانش زمین، آبخیزداری، منابع طبیعی در زمان های مشخص اطلاع رسانی شده طی ۴ سال در ۳۱ استان و در ماه حداقل دو هفته یک بار و مراجعه کننده حداقل هر بار ۱۰۰ نفر( به جز مناسبت ها و بازدید وزیر و معاونین)  با یک حساب سرانگشتی و کف مسائل تا الان حدود ۲ میلیون نفر خواسته رفع مشکلات و مسائل بخش تولیدی را از میز خدمت داشته اند. به بیان دیگر این یعنی حدود ۵۰ درصد بهره برداران کشور و آماری نیز از تحقق رفع مسائل و مشکلات این حداقل دو میلیون نفر مراجعه کننده در دسترس نیست و هزینه های سَر باری این جلسات به کنار اما استان هایی که بیشترین آمار مراجعه کننده و تولید گر را دارند آیا نشان عدم مدیریت مطلوب رئیس سازمان آن استان نیست که گزینش شایسته سالاری را تمسخر گرفته و باری به هر جهت فقط بازدید تبلیغاتی و شوآف بی اثر را کارگردانی می کند؟.

برخی استان ها طبق اخبار و اطلاع رسانی برخط و غیر برخط روابط عمومی های وابسته به خود، بیشترین آمار تولیدکنندگان مراجعه کننده برای رفع مشکلاتشان را داشته اند. از طرفی، طی یک سال اخیر، چند نفر رئیس سازمان های استان ها بر اساس مشاهدات میدانی و ثبت شکایات و مشکلات تعویض مدیریتی شده اند؟
 
حل مساله بسیارآسان و با کمک از مرکز آمار و پایش و یک فرمول داده و ستانده هوش مصنوعی و  "های سیگنی فیکنت" قابل اجراست اما متاسفانه اراده ای در این راستا به چشم نمی خورد. زمان بسیار اندک و فرصت های عالی وزیر در این 12 ماه اخیر چون برق و باد گذشت و به تاریخ و بایگانی راکد پیوست.

«فراموش نکنیم این 2 میلیون نفر که حداقل حساب و کتاب شد یک شوخی و فیلم کُمِدی نیست و نشان از یک حقیقت و یک رویای دست نیافتنی است که گریبانگیر بخش کشاورزی به طور عمدی و یا سهوی شده است که در عین حال یک واقعیت بسیار تلخ را نشانه گرفته است.» / ۴۲۵

          علیرضا کیهان پور

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.