۹ بیمار تب کریمه کنگو در اردبیل شناسایی شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: ۳۸ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شده که ۹ مورد آن مربوط به استان اردبیل است و کمیته‌ای برای مدیریت بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در استان تشکیل دادیم.
کد خبر  9349
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر محمد جعفرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کمیته ای با شرکت سازمان‌های مداخله گر در خصوص مهار و مدیریت بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در اردبیل تشکیل شد و متاسفانه بیماری تب کریمه کنگو کشندگی بالایی دارد و قدرت سرایت و انتشار آن در مقایسه با سایر بیماری‌ها حتی کرونا، بیشتر است.

وی ادامه داد: مشاهده ۹ مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان اردبیل، نشانگر این امر است که این استان، بخصوص اطراف شهرستان اردبیل جزو مناطق بومی در این راستا هست و باید مراقبت‌های بهداشتی لازم مد نظر باشد.

دکتر مهدی فیضی ، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به هم استانی‌ها توصیه کرد: از خرید گوشت از مراکز غیرمجاز بپرهیزند و فراموش نکنند وقتی گوشت را از مراکز مجاز و تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه می‌کنند، این اطمینان وجود دارد که همه مراحل نظارتی روی این گوشت‌ها انجام گرفته است.

وی به دامداران نیز توصیه کرد: جایگاه‌های نگهداری دام و بدن دام را نگهداری کنند تا کنه عامل انتقال بیماری از بین برود و صاحبان مشاغلی نظیر قصابی‌ها و کارگران کشتارگاه‌ها که در ذبح و کشتار دام فعالیت می‌کنند، بهداشت فردی و استفاده از دستکش، عینک و لباس فرم را رعایت کنند.

جواد ابیش وند فرد رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ، بیماری تب کریمه کنگو را به سرماخوردگی در فصل گرم سال تشبیه کرد که علائمی نظیر بدن درد، سردرد و دفع ترشحات خونی از برخی اندام‌ها و مشاهده ضایعات ریز خونی به صورت خون مردگی دارد.

وی افزود: آزمایش‌های تشخیص این بیماری در اغلب آزمایشگاه‌های استان انجام می‌گیرد و خوشبختانه داروی این بیماری به مقدار لازم تهیه و در استان انبار شده است و به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

 جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.