چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

افتتاح طرح‌های تحقیقاتی حوزه دامپزشکی در دانشگاه فناوری‌های نوین آمل

سه طرح مهم علمی و تحقیقاتی درحوزه دامپزشکی در دانشگاه فناوری‌های نوین شهرستان آمل با حضور نمایندگان وزارت علوم و تحقیقات و سازمان دامپزشکی کشور افتتاح شد.
کد خبر  9966
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از ایسنا، این طرح‌ها شامل "مرکز آموزشی و تحقیقاتی پرورش طیور، مرکز تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی و کلینیک دامپزشکی" بوده که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه فناوری‌های نوین شهرستان آمل با حضورنماینده وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور و نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

رییس دانشگاه فناوری های نوین شهرستان آمل امروز در حاشیه مراسم افتتاح این طرح‌ها به خبرنگار ایسنا گفت، این طرح‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل که تنها دانشکده دولتی در سطح استان‌های شمالی کشور است، راه اندازی شد.

دکترعلی اکبر حاجی زاده افزود: مرکز آموزشی و تحقیقاتی پرورش طیوراین دانشکده به همت و مشارکت " امین میران آملی" یکی از خیران و فعالان صنعت طیور شهرستان آمل در راستای تعامل و ارتباط دانشگاه با صنعت با هزینه یک میلیارد تومانی ساخته و تجهیز شده است.

وی ادامه داد: برای دو طرح دیگر افتتاح شده در دانشکده دامپزشکی آمل شامل "مرکز تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی و کلینیک دامپزشکی" بیش از ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارهای دانشگاه هزینه و بهره برداری شده است.

رییس دانشکاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل به هدف و مزیت‌های مهم  طرح‌های افتتاح شده در دانشکده دامپزشکی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در راستای ارتباط بین متخصصین و فارغ التحصیلان این دانشگاه با صنعت ایجاد شده تا فرایند مهارت محوری در بین دانشجویان در دوران تحصیل بیشتر و قوی‌تر شود.

حاجی‌زاده همچنین به طرح‌های دیگر در دست اجرا در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل هم اشاره کرد و افزود: در راستای تکمیل ساختمان دانشکده دامپزشکی این دانشگاه، ساختمان خدماتی و رفاهی با اعتبار ۵۲ میلیاردتومان توسط پیمانکار درحال ساخت است.

وی ادامه داد، برای ساخت خوابگاه دانشجویان این دانشگاه نیز به عنوان تنها خوابگاه دانشگاه دولتی در شهرستان آمل از محل اعتبارهای ملی حدود ۷۰ میلیارد تومان مصوب شده است که برای شروع ساخت آن در کنار دانشکده دامپزشکی این دانشگاه، امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل به عنوان تنها دانشگاه دولتی در این شهرستان دارای ۶ دانشکده دامپزشکی، دانشکده زیست فناوری، دانشکده علوم و گیاهان دارویی، دانشکده فناوری‌های مهندسی، دانشکده فضای مجازی و دانشکده فناوری‌های نرم و مدیریت است.

ساختمان پردیس دانشگاه و ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل به عنوان تنها دانشکده دامپزشکی در سطح استان‌های شمالی کشور در زمینی به مساحت ۲۷هزار مترمربع با زیربنای ۴۸۰۰ مترمربع در ۴ طبقه، شامل بخش‌های اداری، کتابخانه، ۱۲ آزمایشگاه سکوبندی شده دامپزشکی، ویروس شناسی، انگل شناسی، بهداشت موادغذایی، بافت شناسی و اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی ۱۰ اسفند سال ۱۴۰۱ با حضور زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری افتتاح شده بود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ دانشجو در دانشکده‌های دامپزشکی، مهندسی فناوری‌های نوین، زیست فناوری و گیاهان دارویی به عنوان چهار دانشکده دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشجویان در پنج رشته کارشناسی ارشد و هشت رشته کارشناسی و دو رشته کاردانی در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل که از سال ۱۳۹۲ به عنوان تنها دانشگاه دولتی این شهرستان تاسیس شده، تحصیل می‌کنند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.