چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی:

تفاوت در بین دانشکده‌های دامپزشکی کشور باید برداشته شود

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور، خواستار توازن و برابری در میان همه دانشکده های دامپزشکی در سطح کشور به منظور ارائه کیفیت بهتر و بیشتر به جامعه هدف و سلامت غذایی کشور شد.
کد خبر  9965
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از ایسنا، " دکتر سیدمهدی قمصری" امروز در آیین افتتاح سه طرح آزمایشگاهی و تحقیقاتی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل گفت: راهبرد افزایش کیفیت و استاندارد سازی دو راهبرد مهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای دانشکده های دامپزشکی در کشور است.

وی افزود: براساس این راهبرد جدید، تلاش داریم هم ورودی به دانشگاه‌ها و هم فارغ التحصیلان برای نظام آموزش عالی و نظام دامپزشکی کشور هدفمند و با برنامه باشد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور همچنین با تاکید براینکه تفاوت در بین دانشکده‌های دامپزشکی در سطح کشور نباید زیاد باشد، تصریح کرد: انتظار هست که حداقل کیفیت را همه دانشکده‌ها و سیستم آموزش عالی و فارغ التحصیلان، حضور و جذب هیات علمی و اساتید در یک سطح و جایگاه باشند و این تفاوت نباید در تهران با دیگر دانشکده‌های دامپزشکی مشهود باشد.

دکتر قمصری ادامه داد: در حال حاضر بخش صنعت و تولید و جامعه هدف دامپزشکی هم این توقع و انتظار به حق را دارد و علاقمند است تا فارغ التحصیلان دانشکده‌های دامپزشکی باید به کیفیت برسند که بتوانند در راستای پیشبرد برنامه‌های خود در واحد تولیدی و غیره از وجود آنها نهایت استفاده را ببرد.

درمان محور بودن حوزه سلامت

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور در بخش دیگری با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه‌های مربوط به سلامت کمتر از درمان است، تصریح کرد، متاسفانه در حال حاضر همه تلاش‌های در حال انجام در کشور به سمت درمان محوری است و انتظار است که در حوزه سلامت، نظام تصمیم گیری کشور باید این خصوص یک تصمیم درستی بگیرد.

دکتر قمصری ادامه داد: در حال حاضر اساس توسعه جوامع انسانی، نیروی انسانی متخصص است و بخش سلامت، ایمنی، کیفیت و کمیت غذا و تامین خوراک سالم به شدت دارای اهمیت و مورد تاکید قرار می‌گیرد.وی افزود: در حال حاضر اصل مهم این هست که به جای درمان کردن که در مرحله آخر کار باید باشد، به سمت پیشگیری برویم و در این حوزه، نظام دامپزشکی کشور ماموریت‌های مهم دارد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

وی یادآور شد: تامین خوراک سالم، دام سالم، نحوه نگهداری، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تولید تا مصرف فراورده‌های دامی و لبنی در تامین امنیت غذایی کشور برعهده سازمان و نظام دامپزشکی کشور است و امیدواریم با تعامل دانشگاه و صنعت کشور این بخش در مسیر اهداف خود موفق عمل کند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.