یک عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد:

عدم هماهنگی بین نیازهای جامعه با مباحث آموزشی؛ مشکل دانشکده های دامپزشکی است

یک عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: عدم هماهنگی بین نیازهای حال حاضر کشور و موارد آموزشی است که به عنوان منابع درسی در این دانشکده ها تدریس می شود، مشکل مهم در بحث آموزشی دانشکده های دامپزشکی محسوب می شود.
کد خبر  9421
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر امیر مقدم جعفری، اظهار کرد: بنده دانش آموخته ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد دانشکده دامپزشکی هستم.

وی با بیان اینکه بنده فارغ التحصیل‌ رشته دکتری تخصصی بیماری های داخلی دام های بزرگ از دانشگاه شیراز هستم، ادامه داد: همچنین دارای مدرک PHD سم شناسی از دانشگاه تهران هستم.

این عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: حدود ۱۸ سال است که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در رشته های مختلف دامپزشکی تدریس می کنم و حدود ۱۳ سال است که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در بخش سم شناسی مشغول آموزش و تحقیقات در زمینه مختلف علم سم شناسی هستم.

مقدم جعفری تصریح کرد: همچنین بنده برای اولین بار در کشور طرحی برای تولید نانو توکسین بایندر مطرح کردم. در حال حاضر بخش هایی از مسیر صنعتی شدن را طی کرده و به عنوان یکی از ۶ طرح برتر در کشور انتخاب شده است. امیدوارم با حمایت سازمان ها و صندوق های حمایتی در کشور موفق به نهایی کردن طرح شوم.

وی افزود: علاوه بر این نیز در زمینه حیات وحش موفق به درمان و بازتوانی و رها سازی اولین مورد در کشور در گونه پلنگ ایرانی شدم؛ اما پس از چندین سال همکاری با محیط زیست استان در حال حاضر همکاری زیادی علیرغم اشتیاق درونی با این سازمان میسر نشده است که دلیل آن را تا حد زیادی از طرف محیط زیست می بینم.

این عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص مهم ترین مشکل آموزشی دانشکده های دامپزشکی کشور، گفت: عدم هماهنگی بین نیازهای حال حاضر کشور و موارد آموزشی است که به عنوان منابع درسی در این دانشکده ها تدریس می شود، مشکل مهم در بحث آموزشی دانشکده های دامپزشکی محسوب می شود. به طور مثال در مقوله سم شناسی نیاز به مباحث آموزشی بیشتری داریم زیرا در این راستا با بحث های مهی از قبیل مسمومیت دام، طیور و آبزیان روبه رو هستیم.

مقدم جعفری با بیان اینکه دامپزشکان در بحث محافظت و بررسی باقی مانده های سموم کشاورزی و دامپروری به زنجیره های غذایی انسان؛ پیشران هستند، اضافه کرد: در زمینه حیات وحش برای حفظ گونه های مختلف جانداران در کشور نیاز داریم واحدهای درسی خود را در این بخش تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک عضو از هیات علمی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی، عدم هماهنگی و همکاری مستمر و قوی بین دانشگاه و سازمان های دولتی مرتبط با این رشته از جمله محیط زیست به صوررت محسوسی به چشم می آید و این عدم هماهنگی باعث شده که ما در زمینه های پژوهشی در دانشکده های دامپزشکی کشور فعالیت کمتری داشته باشیم و صرفا فعالیت ما به چاپ مقاله های علمی در نشریه های داخلی و خارجی منتهی می شود.

مقدم جعفری تاکید کرد: متاسفانه در طی سال های گذشته دانشگاه فردوسی مشهد بیشترین توجه خود را به بحث پژوهشی اختصاص داده و به عقیده من آموزش در درجه دوم قرار گرفته که این امر به تربیت دکترهای حرفه ای با دانش متوسط منجر می‌شود و این افراد در جای جای کشور، شاید نتواند نیازهای مورد نیاز را پاسخگو باشند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی عنوان کرد: در طول دوران تدریس و تحصیل خود، نگاه ویژه ای را به بحث تربیت و پرورش اندام به عنوان یک برنامه روتین در زندگی داشتم که این امر توانسته کمک زیادی به ارتقا بحث آموزشی و افکار پژوهشی بنده داشته باشد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.