پس از مکاتبات فراوان صنوف و نظام دامپزشکی؛ سازمان امور مالیاتی همه را غافلگیر کرد؛

تمامی فروشندگان حیوانات خانگی شامل سگ، گربه، ماهی، پرنده زینتی، حیوانات وحشی و کلیه مراکز درمانی دامپزشکی مرتبط به همراه پت شاپ‌ها فراخوان شدند!

مشمولان مرحله دهم قانون مالیات بر ارزش افزوده جهت ثبت نام و اجرای این قانون از ابتدای مهرامسال فراخوان شدند.
کد خبر  9712
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای مشمولان مرحله دهم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را اعلام مشمولان جدید قانون مالیات بر ارزش افزوده فراخوان شدندکرد. در این اطلاعیه آمده است:

به موجب ماده (۱۳) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲، از آنجایی که تا زمان راه‌اندازی کامل سامانه مودیان ترتیبات ثبت نام حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ می‌باشد، لذا بنــا بــه اختیــارات حاصــل از مقــررات مــاده (۱۸) قــانون مالیــات بــر ارزش افــزوده مصوب ۱۳۸۷/۰۲/۱۷، کلیه فعالان اقتصادی که براساس شرایط فراخوان‌های مراحل اول تا نهم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون مشمول اجرای این نظام مالیاتی نشده‌اند، در صورت اشتغال به فعالیت‌های زیر با هر میزان فروش یا درآمد، مشمول مرحله دهم ثبت نام محسوب و مکلف به اجرای مقررات قانون از ابتدای دی سال ۱۴۰۲ خواهند بود.

فروشندگان حیوانات خانگی شامل سگ، گربه، ماهی و پرنده زینتی و حیوانات وحشی و کلیه مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی و تمامی ارائه دهندگان هرگونه خدمات به این حیوانات

فروشندگان انواع غذا، لوازم و تجهیزات حیوانات خانگی موضوع بند (۱) فوق از قبیل پت شاپ‌ها (فروشگاه لوازم حیوانات خانگی)

 گفتنی است، فعالان اقتصادی که واجد شرایط مراحل اول تا نهم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده انـد، حتـی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله دهم ثبت نام این نظام مالیاتی، جزء مؤدیان مشمول مراحل قبلی ثبت نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط، خواهند بود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

لازم به ذکر است، فعالان اقتصادی فراخوان شده قبلی، که به موجب قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ به عرضه کالا و ارائه خدمات معاف اشتغال داشته اند، در صورتیکه عرضه کالا یا ارائه خدمات آن‌ها وفق مفاد قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲، مشمول مالیات بر ارزش افزوده باشد، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون (۱۴۰۰/۱۰/۱۳) به عنوان مودی نظام مالیات بر ارزش افزوده مکلف به اجرای قانون می‌باشند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • دامپزشک
    می گوید:
    هر دم از این باغ بری می رسد
  • ایران
    می گوید:
    واقعا نتیجه این همه هیاهو و نامه نگاری دامپزشکا این شد؟؟؟
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.