آلودگی 22 مزرعه پرورش ماهی شهرستان فلارد به ویروس VHS

رئیس شبکه دامپزشکی فلارد گفت: با شیوع ویروس vhs در 22 مزرعه پرورش ماهی حوزه رودخانه پروز این شهرستان این مزارع به منظور انجام عملیات ضدعفونی و قرنطینه به مدت یک ماه خشکانده می‌شود.
کد خبر  9350
خبر روز

به گزارش فاخته، صادق خورشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بیماری vhs یک بیماری ویروسی در آبزیان است که با تلفات زیاد موجب ضرر و زیان اقتصادی برای پرورش‌دهندگان ماهی می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی فلارد ادامه داد: به دنبال شیوع این بیماری ویروسی در ۲۲ مزرعه پرورش ماهی حوزه رودخانه پروز با هماهنگی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که با کم‌ترین ضرر اقتصادی برای تولیدکننده دستورالعمل‌های اجرایی برای از بین بردن این ویروس را به کار بگیریم.

وی افزود: جلسه‌ای با حضور تمامی تولیدکنندگان مزارع پرورش ماهی آسیب‌دیده برگزار و مقرر شد یک ماه این مزارع خشکانده و سپس عملیات ضدعفونی انجام شود.

خورشیدی اضافه کرد: با رعایت شرایط کامل بهداشتی و انجام اصول قرنطینه ورود و خروج بچه‌ماهی و ماهی بازاری به این مزارع کاملا تحت کنترل قرار می‌گیرد.

 جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به اینکه این ویروس از طریق بچه‌‌ماهی‌ها، خودروها و پالت‌های حمل وارد مزارع می‌شود، عنوان کرد: ۵۹ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان فلارد فعال است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.