معدوم‌سازی ۲۰ هزار قطعه مرغ گوشتی به دلیل ابتلا به بیماری نیوکاسل در مه ولات

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: به دلیل درگیری با بیماری نیوکاسل تعداد ۲۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در این شهرستان معدوم شدند.
کد خبر  10992
خبر روز

به گزارش فاخته، هادی ساربان با اعلام این خبر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در این واحد مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای، پس از انجام نمونه‌برداری توسط کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان و تأیید آزمایشگاه مرجع تشخیص اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، به دلیل ابتلاء به نیوکاسل حاد و به دلیل تراکم بالای سایر مرغداری‌ها در منطقه و برای کنترل و پیشگیری از انتشار بیماری در شهرستان، تعداد ۲۰ هزار قطعه مرغ در سن ۳۸ روزگی پاکسازی و معدوم شدند.

وی با بیان اینکه نیوکاسل یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیر بین پرندگان است که تلفات بسیار بالایی ایجاد می‌کند، بیان کرد: انتقال بیماری نیوکاسل عصبی بین پرندگان هم به صورت گوارشی از طریق بلع یا آشامیدن عوامل بیماری‌زا و هم به صورت تنفسی از طریق استنشاق صورت می‌گیرد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: بهترین و مطمئن‌ترین راه پیشگیری از بیماری نیوکاسل، رعایت اصول امنیت زیستی در دوره پرورش است و مرغداران ضمن رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای در مرغداری باید در زمان‌های مقرر، گله خود را علیه این بیماری واکسینه کنند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.