معاون فنی و صدور پروانه سازمان نظام دامپزشکی

دستورالعمل حریم های بهداشتی اصلاح می شود

معاون فنی سازمان نظام دامپزشکی گفت: دستورالعمل حریم های بهداشتی با توجه به پیشرفت فناوری های حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها، با هدف تسهیل در اعطای مجوز به کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی بازنگری می شود.
کد خبر  10895
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، گلپایگانی معاون فنی نظام دامپزشکی کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: به این نتیجه رسیده ایم که بر اساس نیاز و اقتضای روز، برخی از دستورالعمل حریم های بهداشتی با توجه به  پیشرفت تکنولوژی فن آوری و فرهنگ مردم باید بازنگری شود و بعضی از قوانین حذف و برخی دیگر اضافه شود.

جلوگیری از از صدور مجوز یا فعالیت بر پایه دستور العملی است که سازمان دامپزشکی از نیم قرن پیش آن را به ارث برده است و قانونگذار در سال ۱۳۵۰ سازمان دامپزشکی را مکلف کرده است که حریم دامداری‌ها را مشخص کند ودر سال ۱۳۵۱ ماده ۱۹ این  آیین نامه به تصویب هیئت وزیران وقت رسیده است.

اما بخش خصوصی این دستور العمل را مانع کسب و کار و رعایت کردن فاصله‌ها را مانع تولید در کشور می دانند و معتقدند که برخی از قوانین باید حذف شوند.

البته ۱۴ سال پیش مجلس وقت، دولت را مکلف کرد تا ظرف ۶ ماه دستور العمل جدیدی تدوین و پس از تصویب به هئیت وزیران ابلاغ و اجرایی کند، اما این دستور العمل هرگز به جلسه هیئت وزیران نرسید.

اما پس از پیگیری‌های به نظر می‌رسد خبر‌های جدیدی در راه است  که معاون فنی نظام دامپزشکی کشور در ابتدای خبر به آن اشاره کردند.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

مبنای صدور مجوز سازمان دامپزشکی همین دستور العمل‌ها فعلی است، اما طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی اجرای همین دستورالعمل‌ها مانع از صدور بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ مجوز کسب و کار شده است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.