رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

حفظ سرمایه دامی با دانش بنیان‌ها/ سازمان دامپزشکی اولین سد پیشگیری از بیماری بهداشتی در جامعه است

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی حفظ سرمایه دامی کشور را یکی از وظایف سازمان دامپزشکی کشور دانست و بر ورود دانش بنیان‌ها برای حفظ این سرمایه تاکید کرد.
کد خبر  9926
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، دکتر علیرضا منادی سفیدان در مراسم معارفه رییس جدید سازمان دامپزشکی کشور گفت: امنیت غذایی، حفظ سرمایه دامی کشور و ایمنی غذایی از مسئولیت‌های اصلی سازمان دامپزشکی کشور است.
 
وی که خود دامپزشک است در ادامه افزود: از منظر پزشکی ،حدود یک هزار و ۷۵۰ جرم وجود دارد که نزدیک به ۶۰ درصد آن مشترک بین انسان و حیوان است و به طور کلی نیمی از جرم‌های پاتوژن به رشته دامپزشکی مرتبط است.
 
منادی در باب اهمیت دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی سد اول پیشگیری از بیماریهای بهداشتی در جامعه است، برای نمونه؛ وقتی یک گاو مبتلا به تب مالت از چرخه تغذیه خارج می‌شود، ۵۰ انسان از ابتلا به این بیماری در امان می‌ماند.
 
این نماینده مجلس با اشاره به سوابق اجرایی رییس جدید سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: رییس چنین سازمانی علاوه بر نگاه بهداشتی باید از دید صحیح اقتصادی هم برخوردار باشد تا بتواند در دو بُعد امنیت غذایی و حفظ سرمایه دامی به عنوان شاه‌بیت وظایف کلی سازمان، موفق عمل کند.
 
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار شرکت‌ دانش‌بنیان در حال حاضر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند که رقم قابل توجهی است و ضروری است؛ سازمان دامپزشکی با ایجاد صندوق حمایت از دانش‌بنیان‌ها، زمینه حضور آنها را به فعالیت‌های سازمان باز کند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.


 
گفتنی است؛ وزیر جهادکشاورزی در حکمی مجتبی نوروزی را به عنوان رییس سازمان دامپزشکی کشور منصوب کرد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.