توقیف یک محموله 24 تنی ماهی خشک غیربهداشتی در شهرستان خمیر

دکتر مریم ملی نژاد، رئیس این اداره، از توقیف یک دستگاه تریلر حاوی 24000 کیلوگرم ماهی خشک توسط پاسگاه انتظامی بندر پهل شهرستان خمیر، که به صورت غیر بهداشتی و غیرمجاز حمل شده بود، خبر داد.
کد خبر  9473
خبر روز

به گزارش فاخته، وی گفت: برابر ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، در خصوص حمل و نقل بهداشتی فرآورده های خام دامی و آبزیان، حمل هر گونه محموله مرتبط با دامپزشکی بایستی؛ با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای و با موافقت ادارات دامپزشکی مبدأ و مقصد مورد نظر و پس از صدور گواهی بهداشتی حمل در سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی، با خودروی مخصوص دارای کد شناسایی و بهداشتی دامپزشکی، صورت پذیرد.

دکتر ملی نژاد تصریح کرد: طبق دستور العمل سازمان دامپزشکی کشور، فرآوری و خشک نمودن ماهیان میکتوفیده و ساردیان ماهیان، بایستی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در مراکز مجاز صورت پذیرد و طی صدور گواهی حمل بهداشتی در سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی امکان پذیر می باشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

رییس اداره دامپزشکی شهرستان بندرخمیر اظهار داشت: در صورت حمل هرگونه محموله مرتبط با دامپزشکی خارج از سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور، محموله مذکور غیرمجاز و غیر بهداشتی محسوب می گردد و ضمن توقف محموله، تشکیل پرونده تخلف بهداشتی نیز صورت می پذیرد و فرد یا افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می گردند و در همین راستا، به منظور رسیدگی به تخلف بهداشتی مذکور به وزن 24 تن، ضمن تشکیل پرونده تخلف بهداشتی، متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی، معرفی شدند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.