یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

" توئیت بازی" تصویر "خبرنگار" در فیلم و سریال های "ایرانی" و "بازتابش" آن ها.../به بهانه روز خبرنگار

کد خبر  9526
یادداشت

فاخته- در نخستین موفقیت و نگاه عامه پسند، التماس کردن به سوژه که نمی توانی دو کلمه "حرف حساب" را با وی به گفتمان بنشینی در اکثر فیلم ها و سریال ها "تکرار مکرّرات"برای شخصیت یک "خبرنگار" است و بازتاب حقیقی این شخصیت در حسرت یک نقش آفرینی "واقعی و جامع نگرانه ناب"، دل به فرداهای دور و شاید غیرقابل دسترس و  به امید شکستن این قالب تکراری سپرده است!.
   شاخص ترین آثار دوران معاصر در مورد "پرنسیپ و کانسپت" حرفه زیبا و دل انگیز خبرنگاری ، فیلم "سرب" با بازی مرحوم " هادی اسلامی " بود!.
" خانه خلوت " با بازی زنده یاد " عزت الله...انتظامی " دیگر  خروجی و اثر بخشی "هنر هفتم" در این راستاست. 
" پارتی " با بازی "علی مصفا"، " خانه کاغذی " با هنرمندی "پرویز پرستویی"، " امکان مینا " با بازی "میلاد کی مرام" به عنوان" یک "ملودرام"، "یک روز "به خصوص" با حضور "مصطفی زمانی"، " طناز طباطبایی " در فیلم " نارنجی پوش " با تِم یک عکاس __خبرنگار ، " نیکی کریمی " با حضور در فیلم فانتزی " خیابان های آرام "   و  " مریلا زارعی " در " پلیس جوان "  با ارائه نقشی که تا "حدودی"  با واقعیت های حرفه ای زندگی یک " خبرنگار " تطبیق داشت و همچنین با نگاهی موشکافانه به تولید آثار و مانایی خاطرات مخاطبان در سریال های " بدون شرح "، " خاکستر سبز " ، "قرمز"، " کیف انگلیسی " ، " شهرزاد "، " قلب یخی " ، " آفتاب پرست " ، " بی نشان " و .... رد پایی از یک خبرنگار در آن ها به چشم می خورد که «با این حال و بنابر دیدگاه های موجود نظر سنجی ها به ندرت تصویری واقعی از این حرفه "سخت و دشوار"  در فیلم و سریال ها بازتاب داده شده است .بگذریم...»

علیرضا کیهان پور

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.