فاخته- در نخستین موفقیت و نگاه عامه پسند، التماس کردن به سوژه که نمی توانی دو کلمه "حرف حساب" را با وی به گفتمان بنشینی در اکثر فیلم ها و سریال ها "تکرار مکرّرات"برای شخصیت یک "خبرنگار" است و بازتاب حقیقی این شخصیت در حسرت یک نقش آفرینی "واقعی و جامع نگرانه ناب"، دل به فرداهای دور و شاید غیرقابل دسترس و به امید شکستن این قالب تکراری سپرده است!.
شاخص ترین آثار دوران معاصر در مورد "پرنسیپ و کانسپت" حرفه زیبا و دل انگیز خبرنگاری ، فیلم "سرب" با بازی مرحوم " هادی اسلامی " بود!.
" خانه خلوت " با بازی زنده یاد " عزت الله...انتظامی " دیگر خروجی و اثر بخشی "هنر هفتم" در این راستاست.
" پارتی " با بازی "علی مصفا"، " خانه کاغذی " با هنرمندی "پرویز پرستویی"، " امکان مینا " با بازی "میلاد کی مرام" به عنوان" یک "ملودرام"، "یک روز "به خصوص" با حضور "مصطفی زمانی"، " طناز طباطبایی " در فیلم " نارنجی پوش " با تِم یک عکاس __خبرنگار ، " نیکی کریمی " با حضور در فیلم فانتزی " خیابان های آرام " و " مریلا زارعی " در " پلیس جوان " با ارائه نقشی که تا "حدودی" با واقعیت های حرفه ای زندگی یک " خبرنگار " تطبیق داشت و همچنین با نگاهی موشکافانه به تولید آثار و مانایی خاطرات مخاطبان در سریال های " بدون شرح "، " خاکستر سبز " ، "قرمز"، " کیف انگلیسی " ، " شهرزاد "، " قلب یخی " ، " آفتاب پرست " ، " بی نشان " و .... رد پایی از یک خبرنگار در آن ها به چشم می خورد که «با این حال و بنابر دیدگاه های موجود نظر سنجی ها به ندرت تصویری واقعی از این حرفه "سخت و دشوار" در فیلم و سریال ها بازتاب داده شده است .بگذریم...»
علیرضا کیهان پور
این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.