یادداشت؛ علیرضا کیهان پور: هرگز سَر به سَر یک دامپزشک نگذار!

حیف که حرف نمی زنند!؛ دردسرهای "دامپزشک" ...؛ بخش نخست

عرصه فعالیت های دامپزشکی در سراسر جهان معاصر از دوران دیرین تاکنون عرصه شگفت انگیز چالش ها، سختی ها، امید و اثربخشی ها ، لبخندها و آرامش و آسایش خاطر، اشک و ناله ها
کد خبر  9470
یادداشت

فاخته- عرصه فعالیت های دامپزشکی در سراسر جهان معاصر از دوران دیرین تاکنون عرصه شگفت انگیز چالش ها، سختی ها، امید و اثربخشی ها ، لبخندها و آرامش و آسایش خاطر، اشک و ناله ها برای مرگ و میر موجودات بی زبان و بی دفاع، درمان برخی حیوانات ناز پرورده خانگی دارای رفاه کامل و بی خیال عالم، معالجه و تلاش برای نجات دادن حیوانی جوان یا پیر و فرتوت در گرما، سرما، گردباد، توفان، سیل، آتش سوزی در تمامی فصول و  از جاده های هموار  تا راه های مالروی سنگلاخی، خاکی و صخره های صعب العبور و کوه ها، دشت ها، برکه های آبی و باتلاقی، زیر تابش شدید خورشید و گرما در تابستان و بوران و کولاک ، یخبندان و برودت هوا در زمستان ، پیاده و سواره و... تنها بخش کوچکی از این عرصه نابرابر مقابل انسان و حیوان است که در اوج انسانیت و وجدان کاری تفسیر و معنا می شود.

«این یادداشت کاملا گلوبال است و محدود به یک عرصه سرزمینی خاص نیست، زیرا وقتی تفکر و بینش جهانی داشته باشیم می دانیم و یقین داریم وقتی یک مقام مدیریتی عالی دامپزشکی خودش درخواست دیدار و ملاقات با رسانه ها را برای ارتقای کمی و کیفی صنف خود  می دهد به ناگاه منشی یا مسوول دفتر اش درب اتاق را باز نمی کند و با صدای بلند و در حالی که درب کاملا باز است پس از ده دقیقه فریاد نمی زند که وقت دیدار رسانه ای تمام است و آنگاه که به مسئول مربوطه گِله می کنید که این چه طرز رفتار پایین خطی منشی شماست؟! با کمال تاسف و با خنده و تمسخر می گوید: ناراحت نشوید رفتار مسوول دفتر بنده با همه چنین است! که  ترجمان این گفتار یعنی که من مسئول عالی رتبه هم زیر بلیط منشی ام هستم و عملا هیچکاره ام! بله وقتی یک فرد سالیان سال در جایگاه منشی گری و یا مسوول دفتری است تبدیل به آب راکد و گنداب می شود که سریع باید سیفون را کشید و آب تازه را با طراوت و سرزندگی شفاف و زلال هر چند وقت یکبار پمپاژ کرد.
حیوانات و جانوران خاکی، آبی و دوزیست حیف که حرف نمی زنند و گرنه مقابل تیمارگران خود اگر به سخن آیند فقط قدردانی می کنند و دردسرهای یک دامپزشک و یا پیرا دامپزشک را شاید از من مثلا انسانِ  در هر رده کاری بهتر و از ژرفای وجود و روح و روان خویش به مراتب درک می کنند.
برای فهم بیشتر و جایگاه برتر دامپزشکی در جهان نگارنده  این  یادداشت نخست به خود و سپس  دیگران را به خوانش خاطرات زیبای " دکتر جیمز هِری یِت " دامپزشک اهل اسکاتلند در ۶ جلد با عنوان " همه آن مخلوقات کوچک و بزرگ" توصیه  و یاد آوری می کند : "هرگز سَر به سَر یک دامپزشک نگذار! " تا شاید شاهد احترام بیشتر به دامپزشک، پیرادامپزشک و حیوانات و جانوران بی زبان در جهان باشیم که در جایگاه خاص خود  ارزش هرنوع تکریم و توجه را داشته، دارند و خواهند داشت.» ادامه دارد...

علیرضا کیهان پور

دردسرهای دامپزشک

رددسرهای دامپزشک

خبرهای مرتبط
تصاویر خبر
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.