یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

دبیرخانه رویداد مرکب* کاپ ۲۸ را آب بُرد/ آیا برخی از کشورهای منطقه با "باور" به "بارورسازی ابرها" دچار سیل سهمگین شدند!؟

برای کشور امارات متحده عربی که سال ۲۰۲۳ میلادی میزبان کنفرانس بین المللی  تغییرات اقلیم و آب و هوایی کشورهای عضو سازمان ملل متحد موسوم به کاپ ۲۸ بود در دوهفته اخیر اتفاقات بسیار عجیبی در رابطه با بروز گسترش سیل در این کشور خشک و بیابانی رخ داده است به طوری که دولت مرکزی اعلام کرده که تهیه فیلم، خبر و عکس از این رویداد نابهنگام ممنوع می باشد.
کد خبر  11227
یادداشت

فاخته- مشاهده فیلم‌ها، عکس ها و اخبار این سیل سهمگین در کشورهای امارات، عمان، پاکستان و..‌.این شک و تردید را به اذهان متبادر نموده است که گویی بارورسازی ابرها کار دست این کشور ها داده است.
به هر حال کنسل شدن ۱۴۰۰ پرواز بین المللی، جابجا شدن با قایق در خیابان های دوبی، رهاکردن اتومبیل های تا سقف فرو رفته در گِل و لای، مختل شدن رفت و آمدها،  تعطیلی مراکز رفاهی و سرویس دهی دولتی،خدمات،سرگردانی مسافران و توریست ها، مفقود شدن و مرگ بیش از ۱۰۰ نفر در سیل بلوچستان پاکستان و...نیاز به پژوهش و بررسی دانشمندان اقلیم شناس جهان دارد که در این برهه از زمان و فصل چنین سیل و سیلابی منطقه را در برگرفته و موجب بروز خسارات جانی و مالی بسیار شده است.

بیشتر بخوانید:
برای نجات " زمین " هیچ فرصتی برای از دست دادن " زمان " نیست! اما به "آینده" خوش آمدید.../ بخش چهارم از قسمت پنجم

بنابر گزارشات چنین پدیده غافلگیر کننده ای در ۷۵ سال اخیر در امارات متحده عربی هرگز سابقه نداشته است و به نظر می‌رسد بارورسازی ابرها کار دست اماراتی ها داده است که نیاز به بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها دارد.
«دبیرخانه و میزبان کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوایی کاپ ۲۸ در سال ۲۰۲۳ دُبی را آب برده است و تصاویر آخرالزمانی از سیل  کشورهای فوق موید این نکته است که دستکاری بشر در نظام طبیعت و نظم الهی زیست بوم ها به جز بروز خسارت و لطمه زدن به سپهر هستی نتیجه ای نخواهد داشت و شاید که باید بر بسیاری از ایده ها و " باورهای بارورسازی ابرهای چموش باران زای " خارج از اراده انسان خط پایانی و قرمز محافظه کارانه و با احتیاط بیشتر کشید..» /۳۸۷

علیرضا کیهان پور

*رویداد مرکب = اجلاس/ کنفرانس/ نشست همراه با نمایشگاه دستاوردها

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.