چهارشنبه / ۱۲ اردیبهشت / ۱۴۰۳

یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

۳/۲/۱ هفته ملی بهداشت و سلامت در هفت روز و محور هفتگانه در کشور

" ۰۳/۲/۱"  آغاز هفته ملی بهداشت و سلامت  امسال با عدد تاریخ منظم یکم اردیبهشت سال ۰۳ در هفت روز و محور هفتگانه  (پوستر پیوست مقاله)در سراسر کشور برگزار می شود.
کد خبر  11191
یادداشت

فاخته- " ۰۳/۲/۱"  آغاز هفته ملی بهداشت و سلامت  امسال با عدد تاریخ منظم یکم اردیبهشت سال ۰۳ در هفت روز و محور هفتگانه  (پوستر پیوست مقاله)در سراسر کشور برگزار می شود.
این توالی اعداد یک، دو، سه را در ماه شکوفایی و عطر دل انگیز گُلها یعنی اردیبهشت به فال نیک گرفته و آرزوی سلامتی و تندرستی یکایک هموطنان عزیز شهری، روستایی و عشایری را از درگاه خداوند منان مسئلت می نماییم.
اهمیت بهداشت و سلامتی بر همگان مبرّز و مبرّهن است و پیشگیری از بروز بیماری ها ستون اصلی و برافراشته این مهم است که در کاهش هزینه های درمان بسیار راهگشاست.
مشارکت مردمی در این راستا به دولتمردان کمک می کند که همگام و همسو و همه با هم با اجرای ابلاغیه سیاست های  سند بهداشت و درمان، جامعه ای پویا، تندرست و سرشار از امید به زندگی را بین  در جامعه و ارتقای سطح سلامتی‌ فیزیکی روحی و روانی انسان و دام را شاهد باشیم  .
بهداشت و سلامت غذای مورد نیاز جامعه در راستای امنیت غذایی بسیار مهم بوده و وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و  عرصه فعالیت های سازمان های  دامپزشکی و اورژانس مسوولیت راهبردی و غیر قابل انکاری را به طور قانونی و موظف اجرایی از مراکز شهری، روستایی، عشایری و دورترین مناطق و سرحدات پیرامونی قلمروی خاک پای کشور از پیشگیری تا غربال گری، واکسیناسیون، آزمایشگاه ها، پاتولوژیست ها، داروسازان، مراقبان محیط زیست و آب و هوا و زمین سالم، دارو، درمان، نظارت بهداشتی، ممّیزی مواد خام پروتئین های سفید و قرمز جانوری، قرنطینه، فرهنگ سازان، مروجین، آموزشگران، مربیان ورزشی در تمام رده های سنی با هدف و به منظور ارتقای طراوت و شادابی انسان ها  و... بر عهده داشته و برای همه یاوران ، سفیران بهداشت و سلامتی در بخش دولتی، تعاونی، سَمَن ها(NGO) ها و اصحاب رسانه ها که  اهتزاز پرچم امید بر دوش اطلاع رسانی مفید و بهنگام آنان است، در این راستا آرزوی توفیق خدمتگزاری عالمانه و عاشقانه بیشتر داشته و نام و یاد شهیدان مدافع سلامت  در دوران جانکاه و سخت اپیدمی بیماری ویروسی کرونا و همچنین هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و همگان می دانیم که ایثارگری ها و جانفشانی های این عزیزان  در تمامی رده ها و رسته ها هرگز فراموش شدنی نبوده، نیست و نخواهد بود./ ۳۸۱

علیرضا کیهان پور

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.