یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

"پرنسیپ و کاریزمای" مجموعه وزارت جهاد کشاورزی را به رایگان خرج برخی مصاحبه های رسانه ای نکنید!

یک پرسش اساسی این است که وزیر هر وزارتخانه ای به عنوان بالاترین مقام اجرایی تحت مدیریت کلان وی ؛ حتما باید همه رویدادها و گزارش عملکرد ریز زیر مجموعه خود را در سراسر کشور بداند؟ هر وزیری دهها معاون تخصصی، مدیرکل، روسای سازمان ، موسسه ، شرکت و...  دارد که با توجه به موضوع هر برنامه رسانه ای در قالب مصاحبه زنده "رو در رو"  یا ضبط شده به ویژه در صدا وسیما باید تمهیدات و برنامه ریزی خاص و لازم را اندیشید.
کد خبر  11118
یادداشت

فاخته- وزیر هر وزارتخانه ای نماد منابع مقتدر انسانی کارآمد آن مجموعه است که با توجه به وظایف قانونی عهده دار انجام تکالیف محوله از مرکز تا سرحدات مرزی کشور پهناور ایران است.
وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه راهبردی و کلیدی امنیت غذایی جامعه را بر عهده دارد واجد صدها معاونت، سازمان، موسسه، شرکت تخصصی با هزاران کارمند متخصص در زمینه زیرساخت ها، اعمال وظایف حاکمیتی، تولیدات، تنظیم بازار، صادرات، واردات، فناوری های نوین، تأمین نهاده ها، پاسخگویی به مجلس و نهاد های نظارتی، تحقیقات، آموزش، ترویج، مکانیزاسیون، بهره برداران، آب، خاک، کود، سم، پیشگیری، درمان، واکسیناسیون دام سبک ، سنگین و طیور، کوچ عشایر، روستا و روستا نشینان، ساماندهی امور از ستاد و صف از تهران تا نقاط صفر مرزی ، اتحادیه ها، تعاونی ها، تشکل ها‌، سَمَن ها، آبیاری، الگوی کشت، کشاورزی قراردادی، فرا سرزمینی و..‌‌.بوده که همه می دانند تا حدودی از کمبود منابع انسانی، مالی و اعتبارات کافی در رنج بوده و در یک نمونه به دلیل عدم همراهی سازمان برنامه و بودجه برای اعلام" نرخ خرید تضمینی گندم به وعده سَرِ خَرمَن  سال ۱۴۰۲ " کشانیده شد.تامین تسهیلات و منابع بانکی برای اعطای وام برای تولیدکنندگان از بانک کشاورزی که در این چند سال اخیر ۵ مدیرعامل جدید را به خود دیده است، بیمه محصولات، حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی مانند زلزله، آتش سوزی، سیل و سیلاب، سرمازدگی، آفات، تنش آبی، خشکسالی،پدافند عامل، چارت تشکیلاتی مصوب نامناسب با ایفای تکالیف،ناترازی  و تفاوت در پرداخت های نظام حقوق و دستمزد به دلیل کمبود و یا تخصیص منابع مناسب فرا وزارتخانه ای در مقایسه با سایر وزارتخانه های متمول، تأمین سوخت، تشکیل ده ها یگان حفاظت و تقدیم بیش از هزار شهید والامقام، جانباز و...در عرصه دفاع مقدس و حراست از زمین، جنگل، مراتع، منابع آبی و... در رنج تاریخی و سرنوشت تلخ به ارث رسیده  مظلومانه به سر می برد.
«جناب مجری محترم برنامه صف اول شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران! این نوع مصاحبه تا حدودی چالشی و به ویژه نوع نشستن شما روبروی وزیر  اخلاق‌مدار و مَردُمدار جهاد کشاورزی که در مراسم "نخستین برداشت گندم بر دستان دهقان هرمزگانی در فروردین سال ۱۴۰۳ بوسه زد، نه زیبنده سازمان شما در معرض دید و قضاوت منصفانه بینندگان داخلی و خارجی است و نه در خور نشستن متقابل و مودبانه و محترمانه وزیر جهادکشاورزی در مقابل شما! در برنامه  صف اول چهار شنبه پانزدهم فروردین سال ۱۴۰۳...!.
بر معاونت رسانه ای مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در گام نخست و بنیادی و همچنین در مرحله دوم معاونت آموزش و ترویج سازمان تات است که در برنامه ریزی های برنامه های صدا و سیما، رویش، پرسشگر و.‌‌..شان و شئون وزارتخانه و وزیر و متخصصان بی بدیل وابسته را را رعایت و توصیه نگارنده این است که مجری "برنامه صف اول شبکه یک سیما" ، دستور العمل NLP* را مجددا مرور نماید... ؛ اما یک پرسش اساسی : جناب مجری در برنامه هایتان  مقابل وزرای محترم نفت،صمت، بهداشت و... همین طوری پا روی پا انداخته و می نشینید و آنان را بر روی مبل پایین می نشانید و یا بر خلاف روند روتین برنامه میهمانان دیگر را بالای دیزاین و اتاق پخش قرار می دهید؟! یا  مقابل وزیر میهمان و همکار قدیمی که از دل ، بطن و درون وزارتخانه برآمده و صادقانه و مسوولانه این بار سنگین طاقت فرسا را به دوش می کشد در راستای امر به معروف لطفا بپذیرید که بازنگری و تجدید رویه شود . به یاد داشته باشیم "رعایت جایگاه و شخصیت وزیر جهادکشاورزی در رسانه ها در درجه نخست احترام به خود آنان و سپس به همه همکاران ایشان در سراسر کشور" از مرکز تا دهستان ها و روستاهاست.» / ۳۷۱

         علیرضا کیهان پور

* Neuro-linguistic programming (NLP)

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.