یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

باید و نبایدهای انعکاس مطلوب مقالات و چاپ فعالیت های پژوهشی در عرصه های داخلی و بین المللی

کد خبر  10724
یادداشت

فاخته- با توجه به این که در سال های اخیر اغلب مقالات علمی به دلیل وقوع سرقت علمی در متن آن ها ریجکت شده است. از این رو مقالاتی را که می خواهید در مجلات علمی پژوهشی داخلی(کامل) و خارجی(نسبی) به چاپ برسانید باید قبل از سابمیت به مجله ؛ «پارافریز و بازنویسی مقاله» انجام شود و تشابهات علمی موجود در آن ها برطرف شود. سرقت علمی و یا تشابهات علمی ناخواسته در متن مقاله یک اقدام غیر اخلاقی می باشد و باید حتما قبل از سابمیت مقاله به مجله تشابه برطرف شود که برای این منظور می توان از خدمات "پارافریز" مقاله استفاده کرد.

فرمت بندی مقاله

مقاله باید قبل از این که به یک مجله "سابمیت" شود باید طبق فرمت مجله ساماندهی شود و فرمت و ساختار مقاله تبدیل به فرمتی شود که از طرف مجله درخواست شده است از این رو فرمت بندی مقاله قبل ارسال به مجله از ضروریات پذیرش و چاپ در مجلات علمی پژوهشی داخلی می باشد.

 سابمیت مقاله 

مقاله بعد از این که کلیه اقدامات و اصلاحات فوق که به آن ها اشاره شد انجام گرفت  سابمیت آماده ورود به مجله مورد نظر را دارد و می توانید از راه های مشخص شده که برای هر مجله می تواند متفاوت باشد مقاله خود را به مجله "سابمیت" نمایید.

مطمئن ترین راه سابمیت مقاله در مجلات رایگان

مراحل داوری مقالات بعد از سابمیت

بعد از طی مراحل بالا و سابمیت مقاله مورد نظر مقاله شما توسط سر دبیر مجله بررسی می شود تا در صورت صلاحیت آن را به داوران اصلی ارسال نماید. معمولا سر دبیر به مواردی مانند چکیده، رعایت قوانین و فرمت مجله و همچنین "کاورلتر" توجه می کند و مقالاتی که از نظر وی کامل نباشند را بدون ارسال به داوری برگشت و یا ریجکت می کند.در صورتی که مقاله مورد تایید سر دبیر باشد به داوران اصلی ارسال می شوند که معمولا جواب داوران به چهار شکل می باشد:

پذیرش مستقیم مقاله و موافقت با چاپ آن در مجله یا به اصطلاح اکسپت مقاله

پذیرش مشروط و موافقت با چاپ در مجله به‌شرط رفع کردن ایراداتی که داوران اعلام کرده‌اند

برگشت مقاله برای انجام ایراداتی که اساسی بوده‌اند و درخواست انجام اصلاحات و ارسال مجدد مقاله یا به اصطلاح ری سابمیت مقاله

عدم پذیرش و غیرقابل چاپ بودن مقاله یا به اصطلاح ریجکت مقاله

دقت داشته باشید در صورت درخواست اصلاح مقاله، سعی کنید با سردبیر مجله به طور مودبانه برخورد کنید و مکاتبه داشته باشید.

فرایند پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

 به منظور سهولت و شفاف سازی کامل از فرآیند کلی پذیرش و چاپ مقاله در اینجا  《موسسه سینا ترجمه*》 سعی کرده است که روند کاملی از پذیرش و چاپ مقاله را طی یک شکل طراحی نماید تا شما در عرض چند دقیقه مراحل کلی را مشاهده نمایید.

اعتبار سنجی مجلات علمی پژوهشی داخلی

برای این که از اعتبار مجله و علمی پژوهشی بودن آن مطمئن شوید از چند طریق می توانید اقدام نمایید که در ذیل به یک سری از این سایت ها اشاره شده است:

ISC مجلات( https://mjl.isc.ac/)

مرکز برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات فناوری (https://rppc.msrt.ir/fa)

دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی (http://rvp.iau.ir/sp/)

مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی (http//:blacklist.research.a)

با در اختیار داشتن "ISSN" (شاپا) و یا عنوان مجله می توانید با ورود به سامانه با سرعت و کیفیت بالایی به پاسخ به روند کار و سوالات خود دسترسی داشته باشید و اعتبار سنجی مجله مورد نظر برای چاپ مقاله را برای سابمیت نمودن با اطمینان خاطر رهگیری و انجام دهید./ ۳۳۵


علیرضا کیهان پور

* با سپاس از موسسه سینا ترجمه

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.