یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

"اعتیاد" به اسراف در مصرف "آب"... آب "شریان" حیات "کشاورزی و دام و طیور"

گاهی احساس می شود که در خصوص صرفه جویی در "مایع حیات" بشر یعنی "آب" شاید بزرگترها نیاز بیشتری به آموزش و آموزه های تاکیدی دارند تا کودکان! "البته اگر" پدر و مادرهای عزیز و در یک کلام "موسپیدان خانواده"به طور عملی موجب الگوی آموزشی و ترویجی کودکان این ثروت و سرمایه های آینده "جمعیت انسانی" در راستای این امر مذموم یعنی اعتیاد اسراف در مصرف آب شوند، خلاف آن ثابت خواهد شد!
کد خبر  10536
یادداشت

فاخته-"امنیت غذایی" و مولفه های آن در سراسر جهان از "منابع ارزشمند آب و خاک" جان می گیرد و کشاورزی و تولیدات غذا با منشا پروتئین گیاهی و جانوری از "زراعت و گندم و نان گرفته تا گوشت قرمز و سفید دام سبک و سنگین و طیور و انواع ماکیان" را در بر می گیرد. 
کمبود آب یکی از مشکلات بزرگی است که جهان در حال حاضر، با آن درگیر است و مصرف آب با بیش از "دوبرابر نرخ افزایش جمعیت جهان" همچنان بی محابا رو به ازدیاد است وکمبود آب در حال حاضر  بیش از "۴۰ درصد از جمعیت دوران معاصر" را تحت تاثیر قرار داده است.
«به کارگیری یک سیستم نظارت و ارزیابی برای اطمینان از اسراف مصرف و عدم هدر رفتن آب  به ویژه "ارزش گذاری" منابع ارزشمند و توامان  "آب و خاک" بسیار ضروری است. الگوی زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی "سرزمین هوشمند" چندین اصل را در خود جای داده است: همسان سازی فناوری های پیشرفته برای بهبود سرزمین، حذف منابع آلاینده، تعمیر زیرساخت و مراقبت از پوشش گیاهی، بهینه سازی عملکرد های زیست محیطی، ارتقای رشد اقتصادی و نیز بهبود کیفیت زندگی شهرنشینان و روستاییان با استفاده از فناوری های هوشمند و به ویژه "تحلیل داده ها" و... از جمله این مهم می‌باشد.  خاطر نشان می شود که به کارگیری سامانه های "آبیاری تحت فشار" به منظور صرفه جویی در مصرف" آب کشاورزی" که میانگین آن  "۷۴ درصد آب" به دلیل روش های اسراف گرایانه آبیاری  مرسوم در کل جهان است بسیار "کارآمدتر و صرفه جویانه تر" ازسایر روش های آبياري و هدر رفت این "شریان حیات کشاورزی و دام وطیور در عرصه جهانی و گستره راهبردی امنیت غذایی" است.»/317


                           علیرضا کیهان پور

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.