یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

اگر به جای وزیر کنونی بودم...! اندر حکایت یک واگذاری غیرکارشناسی در حوزه درمان وزارت جهاد کشاورزی

مؤسسه پزشکی شهید شوریده تهران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در سال 1364 با هدف ارائه خدمات پزشکی به کارکنان وزارت متبوع و خانواده آنان در "دوران جهاد سازندگی" آغاز به کار نمود.
کد خبر  10062
یادداشت

  فاخته- این موسسه پزشکی با بهره گیری از فناوری مدرن، نیروی متخصص و سازماندهی مناسب، فعالیت های آن استمرار و توسعه یافته و اکنون با  ۳۸ سال سابقه درخشان و سوابق اجرایی و مدیریتی در عرصه های مختلف نظام درمان کشور با کسب تجارب چندین ساله خود و با دارا بودن قابلیت های حرفه ای سطوح عالی در زمینه فعالیت های خدماتی و پزشکی قادر است گام های موثر و مفیدی را به منظور ارائه خدمات پزشکی تحول آفرین از بُعد اجتماعی و علمی بر دارد و همچنین با راهبرد پیشگام بودن در معرفی و راه اندازی نخستین بخش های تخصصی و فوق تخصصی و فناوری های مدرن، علاوه بر کسب اعتبار علمی و حرفه ای نسبت به جلب اعتماد بیماران نیز گام های موثری برداشته است.

مرکز پزشکی شهید شوریده اکنون با ارائه خدمات تشخیصی و درمانی ویژه نه تنها محل اتکایی برای حل مشکلات درمانی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود، بلکه به عنوان یک مرکز علمی معتبر، در ارائه خدمات پزشکی به سایر مراجعین نیز مطرح است.

از مشکلات و مصائب به وجود آمده در زمان برخی مدیریت های پیشین جهاد کشاورزی طی سال های قبل وارد نمودن معاونین، روسا و مدیران کل  بیرون از مجموعه جهاد به ویژه وزارت علوم به درون یک نهاد انقلابی قدیمی که هیچ سنخیتی با تشکیلات نداشته و فاقد هرگونه تعصب و عِرقِ  جهادی بودند و متاسفانه  با انواع آزمون و خطاهای هزینه بردار "تیشه به ریشه" ساختار هایی زدند که حتی خود وزیر وقت جهاد کشاورزی جناب آقای دکتر س. ج. س مجبور به برکناری برخی معاونین و مسوولین میهمان از وزارت خانه غیر همگون شد که داستان هفتاد من کاغذ مثنوی است که ارزش یادآوری ندارد.

یکی از کژسلیقگی ها و اشتباهات تهوع آور و فاقد کارشناسی شتابزده و خسارات آور در آن مقطع زمانی دلهره آور این بود که موسسه پزشکی شهید شوریده تهران شامل؛ همه مراکز وابسته مانند نور، نیایش و پاستور شرقی به موسسه جهاد استقلال در دوران یک معاون یک ساله میهمان و برکنار شده واگذار و با کمال شرمندگی و تاکنون ضمن مدیریت هیات امنایی غیر مرتبط ، خسارات جبران ناپذیری بر ساختار ۳۸ ساله این مرکز جهادی وارد و این ترک فعل ها به دلیل برکناری معاون پیشین وزیر و هجرت نموده به دفتر داخلی یونسکو و بازگشت به جای سابق خود در وزارت علوم! نیز از صدر تا ذیل را نتوانسته اند به پاسخگویی در مقابل خانواده های حدود ۷۰ هزار پرسنل کنونی و صدها نفر از خانوارهای بازنشستگان و از کارافتادگان که بار سنگین هزینه های نامتعارف درمانی قامت برافراشته سنگر سازان بی سنگر جهاد سازندگی پیشین را خم و در  ورطه و گرداب عمیق ناامیدی و مستاصل بودن "تک و تنهای تن ها" رها و به یگانه "هوالشافی عالم" سپرده اند!!! واداشته و به پای میز پاسخگویی بکشانند.

لذا اگر  به جای وزیر کنونی جهاد کشاورزی بودم اولویت نخست بنده توجه "به زندگی روزمره  و افزايش تاب آوری  و رفع دغدغه ها و مشکلات بزرگ درمانی آنان و خانواده های وابسته به کارکنان وزارتخانه در کل کشور" از طریق بازگرداندن موسسه پزشکی شهید شوریده تهران و برخی از استان ها مانند خراسان رضوی؛ خوزستان به جایگاه پیشین خود یعنی معاونت توسعه منابع و مدیریت وزارتخانه تحت مدیریت قوی این معاونت در شرایط کنونی شده و این واگذاری ناکارشناسی و از اساس بدون توجیه علمی و تجربی را جبران مافات کرده تا از بروز مشکلات و آسیب های بیشتر جلوگیری کرده زیرا حتی فردا هم بسیار دیر خواهد بود و ناگهان چقدر زود دیر می شود!

علیرضا کیهان پور

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.