وبینار رفاه حیوانات در سال 2023؛

کاربرد استانداردهای سازمان جهانی بهداشت حیوانات برای حمایت از وضعیت مناسب رفاه حیوانات در منطقه آسیا و اقیانوسیه

رفاه حیوانات موضوعی پیچیده و چندوجهی با ابعاد علمی، اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی است. برداشت ها از مفهوم رفاه حیوانات از منطقه ای به منطقه دیگر و بین فرهنگ های مختلف، با توجه به نقش حیوانات در جوامع انسانی متفاوت است.
کد خبر  9875
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، رفاه حیوانات موضوعی پیچیده و چندوجهی با ابعاد علمی، اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی است. برداشت ها از مفهوم رفاه حیوانات از منطقه ای به منطقه دیگر و بین فرهنگ های مختلف، با توجه به نقش حیوانات در جوامع انسانی متفاوت است.

سازمان جهانی بهداشت حیوانات (WOAH) که با نام OIE تأسیس شده است )استانداردهای بین المللی را از سال 1968 تدوین و منتشر کرده است. کد بهداشت حیوانات خشکی زی، استانداردهایی را برای بهبود سلامت و رفاه حیوانات و بهداشت عمومی دامپزشکی در سراسر جهان ارائه می کند. اعضا و شرکای WOAH از این استانداردها برای انجام اقداماتی برای پیشگیری، تشخیص زودهنگام، گزارش و کنترل عوامل بیماری زا در حیوانات خشکی زی، از جمله عوامل مشترک بین انسان و دام استفاده می کنند. اجرای توصیه‌های موجود در کد زمینی ، سلامت تجارت بین‌المللی حیوانات و فرآورده‌های دامی را تضمین می‌کند و در عین حال از موانع بهداشتی غیرقابل توجیه، اجتناب می‌کند.

در سطح منطقه ای، راهبرد منطقه ای و گروه مشورتی رفاه حیوانات (RAWS) برای منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال 2008 ایجاد شد RAWS.راهنما و چارچوبی را برای اجرای استانداردهای رفاه حیوانات WOAH در منطقه و بهبود رفاه حیوانات از طریق طیف وسیعی از فعالیت ها از جمله ارتباطات ، آموزش، مقررات و تحقیق و توسعه ارائه می دهد. در حال حاضر رابط ملی سازمان دامپزشکی کشور برای رفاه حیوانات نیز از سال 2016 عضو این کمیته مشورتی می باشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

به گزارش رابط ملی رفاه حیوانات سازمان دامپزشکی کشور و عضو کمیته مشورتی رفاه حیوانات در منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت حیوانات در در روز جمعه هفتم دی ماه ، با حضور 250 نفر شرکت کننده، وبینار رفاه حیوانات برای تاکید بر نقش RAWS برای منطقه آسیا و اقیانوسیه در حمایت از اعضا و همکاران WOAH در اجرای استانداردهای سازمان جهانی بهداشت حیوانات برای رفاه حیوانات و برای تاکید بر اجرای آن ها ، با موضوعات ذیل با حضور سخنرانانی از کشورهای استرالیا، چین و سنگاپور و همچنین دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت حیوانات در پاریس برگزار گردید:معرفی راهبرد منطقه ای رفاه حیوانات و گروه مشورتی ( RAWS ) و برنامه عملیاتی ( 2023-2025 )معرفی استانداردهای سازمان جهانی بهداشت حیوانات در خصوص رفاه حیواناتحمل و نقل حیوانات از طریق دریایی: ارزیابی شاخص های سلامت و رفاه حیوانات در دام های زنده صادراتی استرالیا از طریق دریامدیریت جمعیت سگ ها: برنامه مدیریت زنده گیری- عقیم سازی-آزادسازی/ بازگشت به خانه (TNRM ) : راهبردی انسانی برای کنترل جمعیت سگ ها در سنگاپورکشتار حیوانات: عملکرد و چالش های استانداردهای رفاه حیوانات در طی حمل و نقل و کشتار طیور در کشور چینمعدوم سازی حیوانات برای کنترل بیماری ها: معدوم سازی حیوانات از دیدگاه رفاه حیوانات در هنگام شیوع بیماری رصد خانه سازمان جهانی بهداشت حیوانات: بررسی پیاده سازی استانداردهای رفاه حیوانات در کشورها و چالش های موجود

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.