ابتلا به تب مالت در نیشابور هفت برابر میانگین کشور است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: میزان ابتلا به تب مالت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، هفت برابر میانگین کشوری است و بر این اساس مدیریت این بیماری از اولویت‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.
کد خبر  9309
خبر ویژه

به گزارش فاخته، دکتر هادی حسین‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ابتلا به تب مالت در چهار شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ۱۶۶ در صد هزار نفر جمعیت است، افزود: این در حالی است که میانگین ابتلا به تب مالت در کشور ۲۷ در صد هزار نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۶۶ بیمار مبتلا به تب مالت در نیشابور زیر درمان هستند، گفت: بیشترین مبتلایان به تب مالت در رده ۳۰ تا ۵۹ ساله اند و ۷۸ درصد از مبتلایان ساکن مناطق روستایی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در کل کشور بیش از ۳۰ هزار نفر مبتلا به تب مالت هستند که حدود ۶۵ درصد مبتلایان مرد و ۴۵ درصد آنان زن هستند.

حسین‌زاده افزود: تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و بررسی ها مشخص کرده که مصرف لبنیات غیرپاستوریزه با ابتلا به بیماری تب مالت رابطه مستقیم دارد و حدود ۸۰ درصد مبتلایان به تب مالت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز لبنیات غیرپاستوریزه مصرف کرده‌ بودند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مداخله‌ای مشترک با سایر معاونت‌ها و سازمان‌ها به منظور شناسایی این بیماران، گفت: با حمایت‌ رییس دانشگاه، حضور دانشجویان جهادگر و همکاران دامپزشکی در سال جدید ۲ مرحله اردوی جهادی مختص بیماری تب مالت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه برگزار شده است که ادامه دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

تب مالت یا همان بروسلوز، بیماری عفونی است که بین حیوانات و انسان قابل انتقال است و عامل این عفونت باکتری بروسلا است ‌که بین حیوانات و انسان‌ها به صورت مشترک بیماریزا است.

این بیماری با علایمی مانند تب، سردرد، عرق کردن، لرز، بی اشتهایی، خستگی و درد مفاصل همراه است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • نجابت - فارس - مرکز واکسیناسیون مستقل
    می گوید:
    درود مهمترین ، ارزانترین و کارآمدترین راه پیشگیری از بیماری بروسلوز ، واکسیناسیون دام است. این تعداد جلسه و...غیر ضروریست. راهکار اصلی: اصلاح تعرفه واکسیناسیون دامپزشکی است. راهکار مشخص است فقط باید به آن عملکرد.
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.