در گفتگوی رئیس شورای نظام دامپزشکی استان اردبیل با فاخته عنوان شد:

استقلال شورای نظام استان ها باعث شکوفایی عملکرد می شود/ سر و سامان دادن به قراردادهای ماده 19 از اولویت های استان است

رییس شورای دامپزشکی استان اردبیل گفت: استقلال شورای نظام استان ها باعث شکوفایی عملکرد می شود.
کد خبر  11184
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر نوید ابراهیمیان با بیان اینکه بنده در سال 1376 وارد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز شدم، اظهار کرد: بنده در دو  دوره عضو شورا نظام بوده و در این دوره نیز ریاست نظام را به عهده دارم. همچنین بنده 20 سال سابقه فعالیت در کلینیک و درمانگاه را نیز داشته ام.

وی در خصوص مهم ترین برنامه های خود تصریح کرد: تلاش برای استقلال (مالی) نظام‌های استانی، تلاش برای تضمین مالی قراردادهای مسئولین فنی و بروز بودن تعرفه ها، تلاش برای بروز کردن و متناسب کردن تعرفه بخش مایه کوبی در قراردادهای مایه کوبی و بروز بودن فروش دارو در داروخانه طبق آخرین فاکتور و اختصاص ساختمان اختصاصی برای نظام استان از مهم ترین برنامه های ما محسوب می شود.

رییس شورای نظام دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه تمامی موارد مذکورمنوط به تعامل، همفکری و هم جهت بودن اعضا شورا استانی و تعامل با اداره کل دامپزشکی استان است، تاکید کرد: همچنین رفع ایرادات دستورالعمل های تاسیس مراکز ماده دو، سروسامان دادن به وضعیت مالی قراردادهای ماده (۱۹) مسئولین فنی بهداشتی و تلاش برای بیمه اعضا نظام صاحب پروانه از دیگر برنامه های ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وابسته بودن مالی به نظام دامپزشکی مرکز از معضلات مهم محسوب می شود

ابراهیمیان در خصوص استقلال نظام‌های استانی؛ خاطرنشان کرد: این امر از نظر مالی خوب بوده و باعث شکوفایی عملکرد شوراها می شود، اما استقلال از بابت قوانین اجرایی صحیح نیست و بهتر بوده قوانین اجرایی یکی باشد و برای هر استانی با توجه به شرایط آن استان تبصره صادر شود.
وی تاکید کرد: به علت این که نظام دامپزشکی زیرنظر سازمان دامپزشکی است؛ بحث نظارت بر عملکرد، بیشتر و اکثرا در دست سازمان بوده از این رو تعامل با سازمان باعث رو به جلو حرکت کردن نظام می شود. در این بین فعالیت سازمان باید پر رنگتر باشد. مثلا بروز کردن تعرفه های قراردادها مایه کوبی و اجرا در قراردادها یکی از نکات مهم بشمار می آید.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

رییس شورای نظام دامپزشکی استان اردبیل در خصوص تعداد اعضای نظام ، گفت: نظام استان ما دارای ۸۶۳ نفر بوده که حدودا ۳۱۶ نفر کارت معتبر، حدود ۴۸۴عضو پیرادامپزشک و ۳۷۷ عضو دامپزشک و متخصص هستند.

ابراهیمیان در انتها خاطرنشان کرد: در کل برای داشتن نظام دامپزشکی پویا و قدرتمند و کاری باید وضعیت اقتصادی و مالی نظام دامپزشکی نیز هم راستا با قوانین و دستورالعمل های اجرایی، رو به جلو حرکت کند و نظام درآمد مالی خوبی نیز داشته باشد و درآمد منوط به کسب حق عضویت و آموزش نباشد که متاسفانه تا به امروز بیشتر درآمد نظام بر دوش خود اعضا نظام بوده است.

گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • دامپزشک
    می گوید:
    استقلال مالی استان ها مهم ترین خواسته ماست. لطفا به جد پیگیر باشید
  • ایران
    می گوید:
    اولویت رو بگذارید برای استقلال مالی و داشتن چارت اداری مستقل مثل نظام پزشکی استان
  • ایمان
    می گوید:
    به امید موفقیت شما
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.