چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان:

با مسئولان فنی بهداشتی سهل انگار در انجام وظایف بعد از دریافت ۲ تذکر و معرفی به نظام دامپزشکی تسویه حساب خواهد شد

محمود زین الدینی گفت: از ابتدای امسال شبکه دامپزشکی کرمان بر کشتار یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه طیور و بیش از ۳۹ هزار راس دام سبک و سنگین نظارت کرده است.
کد خبر  9227
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود زین الدینی با اشاره به اینکه به منظور اجرای وظایف و تحقق اهداف سازمان دامپزشکی کشور برای تامین فراورده‌های خام دامی سالم و لزوم نظارت بر روند تولید تا عرضه این نوع محصولات برای مصرف انسان بر کلیه موارد بهداشتی و شرعی کشتار دام و طیور از سوی کارشناسان این شبکه و مسئولان فنی در کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح شهرستان نظارت انجام می‌گیرد، گفت: از ابتدای سال تاکنون بر کشتار بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه طیور زنده و ۳۶ هزار و ۶۰۰ راس دام سبک و ۳ هزار راس دام سنگین نظارت بهداشتی صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه نظارت بر کشتار هم از نظر بهداشتی و هم شرعی برای تامین غذای سالم یکی از اولویت‌های کاری دامپزشکی است، افزود: از ابتدای سال تاکنون علاوه بر ورود فراورده‌های خام دامی تازه و منجمد از خارج از شهرستان، بیش از ۳ هزار تن گوشت مرغ و بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز از طریق کشتارگاه‌های دام و طیور این شهرستان برای مصرف و با نظارت دقیق و جدی دامپزشکی وارد بازار شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه فعالیت کلیه مسئولان فنی بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور، مراکز بسته بندی، کارخانجات دام و طیور و سایر مراکز به صورت مداوم ارزیابی می‌شود، بیان داشت: مسئولان فنی بهداشتی سهل انگار و اهمال کار در انجام وظایف محوله بعد از دریافت ۲ تذکر از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان به نظام دامپزشکی معرفی می شوند و با آن ها تسویه حساب خواهد شد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

او با بیان اینکه کشتار و عرضه غیرمجاز دام و طیور در خارج از کشتارگاه‌ها سبب انتقال و شیوع بیماری‌های تهدید کننده از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌شود، گفت: شهروندان بایستی برای تامین فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود به مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این خصوص با شماره ۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ شبکه دامپزشکی تماس حاصل کنند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.