مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک در سایت‌های نگهداری نهاده‌های دامی وارداتی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان با اشاره به الزام به‌کارگیری مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک در سایت‌های نگهداری نهاده‌های وارداتی بیان کرد: حضور تمام وقت مسئولین فنی بهداشتی در سایت به خصوص در زمان تخلیه و بارگیری جهت ارسال به اقصی نقاط کشور الزامی است.
کد خبر  9209
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از ایانا، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر گفت: جلسه آموزشی توجیهی مسئولین فنی بهداشتی سایت‌های نگهداری نهاده‌های خام دامی با حضور کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، روسای ادارات ستادی نظارت بر بهداشت عمومی، قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، مدیران سایت‌های نگهداری و مسئولین فنی در مجتمع بندری امام خمینی (ه) برگزار شد.

مسعود خسروانی افزود: در این دوره آموزشی که با تدریس روسای اداره بهداشت و نظارت و قرنطینه امنیت زیستی دامپزشکی استان برگزار شد در خصوص نظارت‌های دقیق بهداشتی از زمان ورود نهاده‌های خام دامی به کشور مطالبی ارائه شد.

عبدالله محمدحسنی ادامه داد: مسئولین فنی بهداشتی مستقر در سایت‌های نگهداری نهاده‌های دامی بازوان توانمند دامپزشکی استان در تامین سلامت، تضمین کیفیت و امنیت زیستی کشور هستند.

در ادامه بهمن جوشن رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان با بیان این مطلب که ترخیص نهاده منوط به صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای است، افزود: مسئولین مستقر در سایت‌های نگهداری نهاده‌های دامی وارداتی باید نسبت صدور گواهی قرنطینه‌ای به مقاصد و مجاز معتبر با ذکر کامل مشخصات مقصد اقدام کنند.

وی گفت: نام کاربری و رمزهای عبوری که در اختیار مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی از سوی این اداره کل جهت صدور گواهی حمل قرار می‌گیرد، دارای بار حقوقی و قضایی است و در صورت محرز شدن هرگونه تخلف مطابق با قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

در پایان نیز جلسۀ پرسش و پاسخ برگزار شد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.