راه اندازی کلینیک تخصصی معاینه و درمان اسب در همدان

رییس هیات سوارکاری استان همدان گفت: دور نهم مسابقات پرش با اسب استان همدان در سال ۱۴۰۲ گرامیداشت روز ملی دامپزشکی، با معرفی برترین‌های این رشته به کار خود پایان داد.
کد خبر  9981
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و به نقل از هیات سوارکاری استان همدان محمدرضا شوشتری افزود: این دوره از مسابقات با شرکت سوارکاران برجسته استان، به مدت ۲ روز به میزبانی باشگاه سوارکاری آذرخش شهرستان بهار برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این مسابقات و در رده سنی بزرگسالان با ارتفاع ۱۲۵ سانتی‌متر، مهدی حمزه‌ای با اسب‌ «هایرون» و مهدی صمدی با اسب «صنم» به ترتیب مقام اول و دوم را به دست آورند و محسن حدادیان با اسب «ریلکس» در جایگاه سوم ایستاد.
شوشتری عنوان کرد: در رده آزاد با ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر نیز محسن حدادیان با اسب «آنجل» بر سکوی نخست ایستاد، علیرضا علیزاده با اسب «میکرو» دوم شد و امیرحسین احمدی‌ثابت با اسب «بارلوس» به مقام سوم رسید.
رئیس هیات سوارکاری استان همدان گفت: در رده مالکین نیز آرمین احمدی ثابت با اسب «آتلانتا»، مونا بختیاری «روکو» و پرنیان گل‌محمدی با اسب «کالروان زد» به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی اظهارداشت: در رده تمرینی و اسب و سوار مبتدی نیز تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان موفق شدند مسیر را بدون خطا به پایان برسانند.
وی خاطرنشان کرد: تیم داوری این مسابقات را محمدرضا و مهتا شوشتری، امین عظیمی و میثم ضرابیان بر عهده داشتند و پریسا رحمتی از شهر سنندج کارآموز داوری بود.
شوشتری افزود: طراحی مسیر این مسابقات را نیز حسین قنبری طراح مسیر درجه ٢ بین المللی از تهران با دستیاری آرینا خسروی از همدان انجام دادند.
رئیس هیات سوارکاری استان همدان گفت: خانم اکبری و عرفان نمدی نیز کلانتران این مسابقات بودند که به تازگی در دوره کلانتری پرش با اسب همدان حائز مدرک کلانتری شدند.
شوشتری تاکید کرد: سطح کیفی این دوره از مسابقات بسیار بالا بود و ورزشکاران استان رقابت تنگاتنگ و زیبایی را در این رقابت ها نشان دادند.
**کلینیک تخصصی درمان اسب در همدان راه‌اندازی می‌شود*
مدیر کل دامپزشکی استان همدان نیز در حاشیه این مسابقات از راه‌اندازی کلینیک تخصصی معاینه و درمان اسب در همدان خبر داد.
دکتر امیرحسین نقی‌پور گفت: استان همدان یکی از استان‌های برجسته کشور در رشته سوارکاری و پرورش اسب محسوب می‌شود و باید امکانات مورد نیاز پرورش، نگهداری و درمان بیماری‌های اسب در آن توسعه یابد.
وی اظهار داشت: به منظور درمان و پیشگیری از شیوع برخی از بیماری‌های دامی، به ویژه پیشگیری از شیوع بیماری مشمشه، بخش قرنطینه در باشگاه‌های سوارکاری استان همدان راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: تا کنون اقدامات ارزشمندی به منظور شیوع بیماری‌های دامی با مشارکت باشگاه داران، مالکان و پرورش دهندگان اسب در استان همدان انجام شده است و جایگاه این استان نسبت به سایر استان‌های همجوار بهتر است.
دکتر نقی‌پور با گرامیداشت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی تاکید کرد: استان همدان دامپزشکان برجسته‌ای دارد که نقش به سزایی در مهار بیماری‌های واگیر دامی دارند.
به گزارش روابط عمومی هیات سوارکاری استان همدان، دکتر ذوالحواریه رییس نظام دامپزشکی استان همدان، دکتر صادقی نسب و دکتر یاوری از اساتید رشته دامپزشکی و همچنین دانشجویان رشته دامپزشکی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با حضور در باشگاه سوارکاری آذرخش، این مسابقات را از نزدیک مشاهده کردند.
استان همدان یکی از استان‌های مستعد در رشته سوارکاری محسوب می‌شود و با توجه به سابقه دیرینه این رشته ورزشی در همدان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، زمینه توسعه رشته پرش با اسب در استان فراهم شده است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.


این استان یکی از استان‌های فعال در رشته سوارکاری و ورزشکاران برجسته‌ای از این استان به جامعه سوارکاری کشور معرفی شده است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.