در اثر کشتار غیرمجار دام 120 کارگر در کشتارگاه یاسوج بیکار شدند

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با تایید بیکاری 120 کارگر در کشتارگاه یاسوج، گفت: ظرفیت کشتارگاه صنعتی دام یاسوج از هزار راس دام سبک در روز به 100 راس رسیده که انتظار می رود با توجه به پای کار بودن سرمایه گذار حمایت شود.
کد خبر  9806
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از ایلنا، دکتر "سید مختار رجائی فر" در بازدید معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل صمت و مدیرکل اقتصادی استانداری این استان از کشتارگاه یاسوج، با انتقاد از وجود مراکز کشتارغیرمجاز دام در ورودی برخی شهرهای استان از جمله شهر یاسوج و همکاری نکردن در جمع آوری این معضل بهداشتی، اظهار داشت: در این مجتمع صنعتی که به عنوان یکی از چهار کشتارگاه برتر کشور شناخته می‌شود و وجود همه ظرفیت‌های یک کشتار سالم و بهداشتی را دارد، متاسفانه بدلیل وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام در حاشیه شهر یاسوج، علناً دچار رکود شده و از همه ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده نمی‌شود بطوریکه ظرفیت کشتار این مجتمع  از هزار راس دام سبک در روز به 100 راس رسیده و انتظار می‌رود با توجه به پای کار بودن سرمایه گذار آن، حمایت‌های لازم از سرمایه گذار به عمل آید.

"محسن نیکزاد"، سرمایه گذار و مالک کشتارگاه صنعتی دام یاسوج به ظرفیت های اشتغال آفرین کشتارگاه صنعتی دام یاسوج اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی در این کشتارگاه حدود 150 نفر در واحدهای مختلف از جمله خط کشتار و بسته بندی مشغول به فعالیت بودند که بدلایل مختلف اقتصادی، فرهنگی بالاخص معضل کشتارغیرمجاز دام  تعدیل شده و هم اکنون به 30 نفر رسیده است.

وی به تعطیلی واحدهای بسته بندی گوشت و مرغ این واحد اهم پرداخت و یادآورشد: بدلیل عدم وجود سرمایه در گردش مجبور به تعطیلی این واحد ها شده‌ایم که انتظار می‌رود مسئولین اقتصادی استان ما را در برگرداندن نیروها و رونق واحدهای تعطیل شده این مجتمع بزرگ صنعتی یاری کرده و تسهیلات لازم را از طریق بانک‌های عامل در اختیار ما قرار دهند.

عمده مشکلات واحدهای صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی است 

"کریم روزبهان"، مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان نیز در این بازدید به وجود این مرکز صنعتی در مرکز استان در حوزه تامین گوشت و فرآورده های پروتئینی شهرستان مرکز استان و برخی شهرهای استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به محصولات استحصالی از آن به عنوان تامین کننده بخشی از پروتئین سفره مردم حیاتی بوده که انتظار می‌رود با حمایت معاونت اقتصادی استانداری از فعالیت این عزیزان به نوعی حمایت‌های مادی و معنوی به عمل آید.

وی عمده مشکل واحدهای صنعتی استان را مشکلات فرهنگی عنوان و اظهارداشت: در بخش تسهیلات بانکی دچار یک مشکل فرهنگی هستیم که سرمایه گذاران بدون آگهی از دستورالعمل های تسهیلات بانکی، بیمه، اشتغال و ... اقدام به تسهیلات بانکی می‌کنند که در ادامه راه بدلیل نداشتن آورده متقاضی به میزان حداقل 30 درصد متضرر شده که به نوعی منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، پرداخت تسهیلات بانکی به واحد های تولیدی را منجر به احیاء این واحدها ذکر و گفت: در برخی موارد مشاهده می‌کنیم پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران بدلیل نداشتن سرمایه اولیه و سهم آورده منجر به تعطیلی آنها و ایجاد مشکلات بعدی برای دستگاه‌های متولی می‌شوند که شایسته است در اعطای تسهیلات همه موارد مدنظر قرار گرفته و سرمایه گذاران با علم و آگاهی با این موضوع برخورد کنند.

"سید احسان عسکری"، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم در این بازدید گفت:  اگر تزریق اعتبارات در قالب تسهیلات در یک سال گذشته صورت نگرفته است، ناشی از اراده استان نبوده بلکه مشکل کشوری بوده است.

وی افزود: ما مسئولین به نوعی هموار کننده مسیر توسعه استان در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و خدمات هستیم قطعاً این واحد صنعتی نیز همانند سایر واحدهای تولیدی مورد حمایت مسئولین دلسوز استانی خواهد بود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات برای راه اندازی دوباره واحد بسته بندی کشتارگاه صنعتی دام یاسوج خبرداد و گفت: با توجه به منابع مالی در اختیار استان، مبلغ 50 میلیارد ریال برای راه اندازی مجدد واحد بسته بندی مرغ کشتار روز اختصاص خواهیم داد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

عسکری گفت: قطعاً تلاش مسئولین ، در راستا و همپای تولید کنندگان خواهد بود البته ما هم کمبودهایی را در بخش اعتبارات و تسهیلات بانکی مواجه هستیم ولیکن با توجه به تعدد واحدهای صنعتی در شهرستان های 9 گانه استان ، سعی می کنیم این تسهیلات عادلانه و با توجه به رونق اقتصادی استان تقسیم شوند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.