۲ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی شناسایی شد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شناسایی شد.
کد خبر  9486
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر ناصر امینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که بیماری ویروسی خون ریزی دهنده تب کریمه کنگو بیماری بومی کشور و استان خراسان رضوی است افزود: کنه‌های ناقل بیماری در شهر مشهد و سایر شهرستان‌ها وجود دارند.

وی ادامه داد: در طول فصل فعالیت کنه‌ها از نیمه فرودین ماه تاکنون روند موارد مثبت تب کریمه کنگو نسبت به سال‌های گذشته خوشبختانه افزایشی نبوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر سال انتظار داریم حدود پنج مورد مبتلای به این بیماری در دانشگاه مشهد داشته باشیم که تعداد موارد از اول سال تنها ۲ مورد بوده است که هر ۲ نفر با موفقیت درمان و مرخص شده‌اند.

امینی افزود: داروی مورد نیاز برای درمان بیماری تب کریمه کنگو در ابتدای سال به تعداد کافی تهیه شده و در اختیار مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت و کنترل بیماری تب کریمه کنگو و پیشگیری از شیوع آن همکاری و هماهنگی بین بخشی با سایر ارگان‌ها به ویژه دامپزشکی انجام شده است و در هر مورد پیگیری اطرافیان و سم‌پاشی منزل فرد بیمار و خانه‌های اطراف صورت گرفته است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه می‌شود با توجه به آغاز فصل شیوع این بیماری در مقابل هر فردی که دارای علایمی از جمله تب و لرز و سرفه است پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها رعایت شود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.