بالا بودن بارمیکروبی شیر فله در سوپرمارکتی های خراسان شمالی

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از بالا بودن بارمیکروبی شیر فله در سوپرمارکتی های این استان خبر داد.
کد خبر  9331
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر ابراهیم تقوایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این اداره کل بر روی شیرهای جمع آوری شده در مراکز جمع آوری شیر و لبنیات فروشی ها نظارت دارد، اظهار کرد: فروش شیر فله در سوپرمارکتی‌ها ممنوع است، اما متاسفانه برخی از سوپرمارکتی‌ها در این استان اقدام به فروش شیر فله می‌کنند که با بررسی‌های صورت گرفته در این مکان‌ها مشخص شده که بارآلودگی شیر در این مراکز عرضه بالا بوده است.

وی با بیان این مطلب که با بررسی‌های صورت گرفته بارمیکروبی شیرفله در برخی از لبنیات فروشی ها نیز بالا بوده اما این میزان در سوپرمارکتی‌ها بالاتر است، و با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های این اداره کل در ارتباط با شیر از زمان دوشش تا تحویل آن به مراکز جمع آوری شیر است، گفت: در واقع آموزش های لازم به دامداران در ارتباط با دوشش شیر و اینکه در آن زمان چه نکاتی را رعایت کنند تا بارمیکروبی شیر افزایش نیابد، ارائه شده است.

وی افزود: به دامداران اعلام شده در واحد تولیدی خود یک یخچال داشته باشند که از زمان دوشش شیر تا زمان تحویل، شیر جمع آوری شده در یخچال نگهداری شود که بار میکروبی آن افزایش نیابد، اما دامداران به این موضوع توجهی نکرده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر دمای هوا از ۱۴ درجه سانتی گراد بیشتر باشد این امر موجب می شود تا بار میکروبی شیر به صورت تصاعدی بالا رود و بعد از گذشت ۵ ساعت بارمیکروبی شیر آنقدر بالا می رود که شیر خراب می شود و باید معدوم شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن خودروهای جمع آوری شیر نیز باید به تانکرهای دوجداره مجهز باشند و در مراکز جمع آوری شیر نیز نمونه گیری های لازم انجام می شود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: مردم از خرید شیر فله خودداری کنند و از شیرهای پاستوریزه که عاری از هر گونه میکروب و یا عوامل بیماری زاست، استفاده کنند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.