کشتارگاه دام دره شهر تعطیل شد/مابقی کشتارگاه های استان ایلام نیز از استاندارد لازم برخوردار نیستد

رئیس اداره دامپزشکی دره شهر از تعطیلی کشتارگاه دام این شهرستان به دلیل ‏‬کم کاری شهرداری خبر داد و گفت: حل مشکلات کشتارگاه دره شهر نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر  9217
خبر روز

به گزارش فاخته، سجاد بانوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کشتارگاه دام دره شهر ۲ هفته‌ای است که به دستور مقام قضایی به دلیل مشکلات بهداشتی که توسط شبکه بهداشت شهرستان ارائه شده، پلمپ شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری دره شهر بعد از گذشت ۲ هفته به دنبال رفع مشکلات و فعال شدن کشتارگاه نیست، افزود: در شهر دره شهر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد نیازهای مردم در حوزه گوشت قرمز، از طریق مراکز مجاز تامین می‌شود و تعطیلی کشتارگاه ضربه بزرگی برای سلامتی مردم است.

بانوی افزود: بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، با توجه به افزایش بیماری‌های مشترک، فعال شدن دوباره کشتارگاه دام دره شهر یک ضرورت مهم به شمار می‌رود که البته مسئولان ارشد شهرستان به قضیه ورد کرده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دره شهر افزود: شهرداری دره شهر طبق قانون موظف به رفع مشکلات کشتارگاه است، قبل از تعطیلی کشتارگاه روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ راس دام سبک و چهار راس دام سنگین در این کشتارگاه با نظارت دامپزشکی ذبح شده است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی گفت: دامپزشکی استان ایلام مشکلات کشتارگاه دام دره شهر به صورت جامع و کامل احصاء کرده و رفع نواقص نیازمند حداقل یک میلیارد تومان اعتبار است.

بنا به این گزارش، از ۲۲ نقطه شهری در استان ایلام، ۱۲ نقطه فاقد کشتارگاه هستند و مابقی کشتارگاه های استان نیز از استاندارد لازم برخوردار نیستد و همین قضیه باعث افزایش کشتار غیرمجاز در استان شده است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.