رفع نواقص کشتارگاه‌های ایلام نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به لزوم جمع آوری کشتار غیرمجاز در این استان، گفت: رفع نواقص کشتارگاه‌های ایلام نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر  9211
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از ایرنا، دکتر یونس احمدی، در جلسه ساماندهی کشتارگاه‌های ایلام، اظهار کرد: امروزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان به دلیل مسئله کشتار غیرمجاز در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان باید پای کار باشند، افزود: یکی از مهمترین نیازهای جمع آوری کشتار غیرمجاز در استان، برطرف کردن نواقصات کشتارگاه‌های دام است که این مسئله نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام بیان کرد: دامپزشکی استان مسائل و مشکلات کشتارگاه‌های دام را به طور کامل احصاء کرده است و دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها باید در این زمینه همکاری و کمک کنند.

رفع نواقص کشتارگاه‌های ایلام نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

احمدی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد مرغ مصرفی مردم استان از طریق کشتار مجاز تأمین می‌شود، تاکید کرد: باید برای خرید گوشت قرمز از مراکز مجاز نیز ساماندهی و حل مشکلات کشتارگاه‌های استان یک اولویت اساسی باشد.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه در ۱۲ نقطه شهری استان ایلام وجود دارد، یادآور شد: باید برای احداث کشتارگاه در ۱۰ نقطه دیگر با مشارکت بخش خصوصی و یا همکاری شهرداری‌ها کشتارگاه دام احداث شود.

مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به مشکلات کشتارگاه دام مرکز ایلام، خاطرنشان کرد: دامپزشکی هرگونه همکاری لازم را با مالک این کشتارگاه انجام داد، ولی هم اکنون این کشتارگاه غیرفعال است و باید هرچه سریع‌تر این کشتارگاه تعیین تکلیف شود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

استان ایلام دارای ۲ میلیون و ۴۰۰ رأس دام سبک و سنگین است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.