چهارشنبه / ۱۲ اردیبهشت / ۱۴۰۳

توقیف 15 تن ذرت آلوده به سموم قارچ کش در یک کارخانه خوراک دام و طیور سبزوار

شبکه دامپزشکی سبزوار، از توقیف 15 تن ذرت آلوده به سموم قارچ کش در یک کارخانه خوراک دام و طیور شهرستان سبزوار خبر داد.
کد خبر  11104
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر برات الله زیدابادی، رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، گفت: طی بازدید های نظارتی صورت گرفته از کارخانجات خوراک دام و طیور شهرستان سبزوار، محموله 15 تنی ذرت آلوده به سموم قارچ کش توقیف گردید. این محموله بوجاری شده (بذر یک دست شده مختص کشت که گاها توسط دستگاه، سموم قارچ کش به آن افزوده می شود) و تغییر رنگ به صورتی داشته است.

 وی، در این خصوص بیان داشت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های زنجیره تولید محصولات دامی، تولید خوراک دام است که باتوجه به حساسیت این بخش، اکیپ‌های بازرسی این اداره بصورت مستمر و با دقت نظر بسیار بالا کارخانجات خوراک دام  و طیور را رصد می‌کنند. کارخانجات از هیچ گونه مواد اولیه  بوجاری شده آغشته به سم در تولید محصولات خود نباید استفاده کنند. در همین راستا تا اطلاع ثانوی و حصول نتیجه آزمایش سموم قارچ کش در محموله ذرت، تمامی محصولات کارخانه مذکور توقیف شد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

 زیدابادی، در ادامه خبر بیان داشت:  مصرف مواد حاوی سموم قارچ کش در چرخه تولید خوراک دام  و مصرف آن توسط دام علاوه بر عوارض بیماری زایی برای دام،  برای سلامت انسان هم بواسطه مصرف محصولات دامی عوارض خواهد داشت.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.