حذف 5 تن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه نطنز

رئیس اداره دامپزشکی نطنز از حذف بیش از 5 تن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه نطنز خبر داد و گفت:این گوشت‌ها با نظارت مسئول فنی-بهداشتی مستقر در کشتارگاه، از چرخه مصرف انسانی حذف‌ شده است.
کد خبر  10428
خبر روز

به گزارش فاخته، سیامک رضوان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار کرد: در روزهای گذشته در بازدید مشترکی با همراهی دادستان شهرستان، معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، شهردار شهر نطنز، روسای شورای اسلامی شهر نطنز و بادرود، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان از کشتارگاه دام شهرستان نطنز صورت گرفت.

وی افزود: اولین نکته این بازدید این بود که دادستان شهرستان نطنز از وضعیت کشتارگاه دام اعلام نارضایتی کرد و مصوب شد که تا یک ماه دیگر اقدامات لازم در خصوص ارتقاء سطح شرایط بهداشتی کشتارگاه انجام شود.

رضوان گفت: با توجه به ساختار قدیمی کشتارگاه دام شهرستان نطنز ونبود تجهیزات و امکانات بهداشتی به‌روز در این کشتارگاه، بهسازی ساختار کشتارگاه و تأسیسات موجود مورد مطالبه این شبکه است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: هرچند متولیان امر در سال‌های اخیر اقداماتی برای اصلاح و بهبود وضعیت کشتارگاه دام انجام داده‌اند، لیکن این کشتارگاه برای رسیدن به شرایط ایده‌آل نسبی، همت جهادی مسؤولین شهرستانی را طلب می‌نماید.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی عنوان کرد: در هشت‌ماهه سال جاری تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۵۲۲ رأس دام سبک، ۵۲۵ رأس دام سنگین، ۵ نفر شتر و ۳۹ قطعه شترمرغ در کشتارگاه دام شهرستان تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار که مقدار ۵ هزار و ۴۶۷ کیلوگرم لاشه، امعاء و احشاء ناسالم و غیرقابل‌مصرف با نظارت مسئول فنی-بهداشتی مستقر در کشتارگاه، از چرخه مصرف انسانی حذف‌ شده است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.