سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان شمالی:

به دنبال اخذ مجوز برای رشته‌ دکتری دامپزشکی هستیم + پی نوشت فاخته

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان شمالی گفت: امسال مجوز پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته پزشکی و ۲۰ دانشجو در رشته علوم دامپزشکی مقطع کارشناسی پیوسته از وزارت علوم و تحقیقات گرفته شده است.
کد خبر  9738
خبر مهم

به گزارش فاخته، غلامرضا کاظمی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک   اظهار داشت: صدور مجوز دانشجویان غیرایرانی  از وزارت علوم، صدور مجوز رشته پزشکی و رسیدن جمعیت دانشجویی دانشگاه  به ۱۱ هزار دانشجو و خروج از زیان دهی سه اقدام خوب و مهم اتفاق افتاده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در سال جاری است.

وی افزود: تمام سعی و تلاش دانشگاه بر افزایش کیفیت، مهارت و شغل آموزی و ارتقا سطح علمی دانشجویان است.

وی گفت: امسال ظرفیت پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته پزشکی و ۲۰ دانشجو در رشته علوم دامپزشکی مقطع کارشناسی پیوسته گرفته شده است، امید است ظرفیت این رشته‌ها برای سال آینده افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین به دنبال اخذ مجوز برای رشته‌های دندان‌پزشکی، داروسازی و مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های پرستاری، مامایی و دکتری دامپزشکی هستیم.

کاظمی با بیان اینکه جهت اخذ این دو رشته طی یک سال ونیم بازرسان جهت بررسی زیرساخت‌ها به دانشگاه می‌آمدند، گفت: تجهیزات آزمایشگاهی، اعضای هیات علمی و کتابخانه این واحد تکمیل است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با اشاره به کمک خیرین به میزان ۲ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات موردنیاز این واحد ادامه داد:   کمبودهای جزئی در تأمین تجهیزات تا ماه آینده برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ۶۰۰ نفر است، افزود: مشکلی برای کمبود خوابگاه وجود ندارد و امسال ۲ میلیارد تومان هزینه تأسیسات خوابگاه شده است.

کاظمی با بیان اجاره‌بهای خوابگاه افزود: هر ۵ ماه هزینه خوابگاه  بین ۲ میلیون تومان تا ۴ میلیون تومان متغیر است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی در پایان گفت: از خیرین انتظار داریم در قسمت تجهیزات دانشگاه و سایر موارد مساعدت کنند.

فاخته- جای سئوال اینجاست؛ این عزم جزمی که در مسئولین برخی استان ها برای ایچاد رشته دامپزشکی ایجاد شده از کجا نشات می گیرد؟ آیا بر اساس مطالعات زیربنایی چنین قصدی را دارند یا بنای خدمت به مردم و دامداران؛ یا صرفا به دلیل پول ساز بودن این رشته در مقطع دکتری به دنبال اخذ مجوزهایی از این دست هستند.

طی چند ماه گذشته به کرات شاهد ادعاهای مسئولین آموزشی و اجرایی در برخی استان ها بوده ایم که در این خصوص ابراز علاقه کرده اند. اما خطاب به این عزیزان این استدعا را داریم که اولا، در این خصوص تحقیقات میدانی داشته باشید و با اهل فن و از جمله دامپزشکان شاغل در صنوف مختلف این حرفه که در استان خودتان مشغول به فعالیت هستند مشورت کنید؛ دوما در خصوص فضای کار و اشتغال دانش آموختگان فعلی این رشته در شهر و استان خود تحقیقات داشته و اعداد و ارقام واقعی را ببینید و سوما با توجه به آمار دامی و تعداد دامپزشکان و پیرادامپزشکان حاضر در شهر و استانی که هستید درخواست خود را برای ایجاد رشته دامپزشکی در مقطع دکتری مورد بازنگری قرار دهید.

البته در این راه و آنچه گفتیم، چشم امیدی به  مسئولین یادشده نداریم و گویا بایستی نگاهمان به وزارت علوم باشد تا به این سادگی ها و بدون ادله و برهان های محکم، اجازه تاسیس این رشته را در مقطع یادشده در هر شهر و استانی ندهد و نیز سازمان نظام دامپزشکی که با انجام مطالعات منطقه ای و استانی نسبت به اعلام نیاز مناطق مختلف کشور به این رشته، گزارش های ادواری دارای اعتبار منتشر کرده تا مرجعی برای وزارت علوم در این خصوص باشد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.