نورورتینیت؛ بیماری خراش گربه در چشم

مطالعه ای گزارشی موردی، نورورتینیت بارتونلا را مورد بحث قرار می‌دهد، که نوعی بیماری خراش گربه ناشی از بارتونلا هنسلا می باشد که عمدتاً چشم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به از دست دادن بینایی بدون درد شود.
کد خبر  9722
فاخته پلاس

فاخته- بیمار، مردی ۴۷ ساله که اخیراً گربه ای را به فرزندی قبول کرده بود، با علائمی مانند سردرد، تب و تغییرات بینایی مراجعه کرده بود. معاینه چشم اتساع عروقی، ادم دیسک بینایی و خونریزی های کوچک دیسک را در هر دو چشم، بدون لنفادنوپاتی معمولی که در بیماری خراش گربه مشاهده می شود، نشان داد. تست سرولوژی بارتونلا هنسلا تشخیص را تایید کرد. بیمار بلافاصله با ترکیبی از داکسی سایکلین و ریفامپین تحت درمان قرار گرفت. در یک ویزیت بعدی چشم پزشکی، بینایی وی بهبود یافته بود و معاینه چشم نشان دهنده کاهش ادم دیسک بینایی در چشم راست بود. بنابراین این مورد بر اهمیت تشخیص زودهنگام و درمان نورورتینیت بارتونلا برای جلوگیری از کاهش بینایی و تسریع بهبودی تاکید می کند. استاندارد درمان فعلی شامل داکسی سایکلین و ریفامپین به مدت ۴ تا ۶هفته است که برخی از مطالعات استفاده از کورتیکواستروئیدها را در ترکیب با آنتی بیوتیک ها پیشنهاد می کنند. 

برای دریافت مقاله کلیک کنید.

منبع: بیماری های نوپدید و بازپدید

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.