«بوبی» پیرترین سگ جهان در سن ۳۱ سالگی درگذشت

«بوبی»، دارنده عنوان پیرترین سگ جهان در کتاب رکورد‌های گینس، در سن ۳۱ سالگی درگذشت.
کد خبر  10057
فاخته پلاس

به گزارش فاخته به نقل از فرارو، بوبی از نژاد اصیل «رافیرو دو آلنتجو» و متولد ۱۱ می ۱۹۹۲ است؛ سگ‌های این نژاد از سگ‌های نگهبان دام و احشام هستند که متوسط طول عمر آن‌ها ۱۲ تا ۱۴ سال است، اما بوبی بیشتر از دو برابر متوسط سن نژاد خود عمر کرده است.

بوبی ۳۱ سال و ۱۶۵ روز زندگی کرد و رکورد ثبت شده از سال ۱۹۳۹ برای یک سگ استرالیایی که در ۲۹ سال و پنج ماهگی درگذشت، را شکست.

کارن بیکر، پژوهشگر دانشگاه بریتیش کلمبیا و دامپزشکی که چندین بار بوبی را دید و اولین کسی بود که درگذشت این سگ را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کند، گفت: اگرچه او بیش از هر سگی در تاریخ زندگی کرد، اما ۱۱۴۷۸ روزی را که سپری کرد، برای کسانی که او را دوست دارند، هرگز کافی نخواهد بود... این یک سفر موفقی بود بوبی.

این سگ که در ۲۱ اکتبر در خانه‌ای روستای در پرتغال، تمام زندگی‌اش را پیش یک خانواده سپری کرده بود، در فوریه سال جاری به عنوان پیرترین سگ جهان معرفی شد.

لئونل کاستا، صاحب بوبی می‌گوید: زندگی مسالمت آمیز در حومه شهر، محدود نبودن فعالیت این و خوردن غذای انسانی، از جمله عوامل متعددی عمر طولانی بوبی بودند.

در زمان تولد بوبی، خانواده کاستا حیوانات زیادی داشتند و پول کمی داشتند، بنابراین پدر این خانواده به‌جای نگهداری توله‌سگ‌های تازه متولد شده، آن‌ها را زنده دفن می‌کرد. اما بابی به طور تصادفی در داخل انبوهی از هیزم پنهان شد.

لئونل کاستا و خواهر و برادرش چند روز بعد بوبی را پیدا کردند و او را مخفی نگه داشتند تا اینکه این توله سگ چشمانش را باز کرد.

 کاستا در اوایل سال جاری به رویترز گفت: «ما می‌دانستیم که وقتی چشمانش را باز می‌کند، بابانم نمی‌تواند او را زنده دفن کند.

قبل از مرگ بابی که عاشق پیاده روی بود، پشمش نازکتر شده، بینایی‌اش رو به زوال بوده و بیشتر از حد معمول نیاز به استراحت داشت.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

رکورد‌های جهانی گینس داستان تولد بابی را یک معجزه خوانده است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.