خطر ابتلای گربه‌ها به آنفلوآنزای پرندگان

سازمان جهانی بهداشت حیوانات، ابتلای گربه‌ها به بیماری آنفلوآنزای پرندگان را رسماً تایید کرد.
کد خبر  9792
فاخته پلاس

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت حیوانات، ابتلای گربه‌ها به بیماری آنفلوآنزای پرندگان را رسماً تایید کرد. پیش از این گمانه‌زنی‌هایی در این خصوص وجود داشت اما حال با گزارشی رسمی ابتلای گربه‌ها به این بیماری تأیید شده است.

بررسی ها هنوز امکان انتقال این بیماری از گربه‌ها به انسان را به تأیید نکرده است.

آنفلوآنزای پرندگان یک بیماری ویروسی است که از طریق پرندگان ( پرندگان مهاجر) در بین پرندگان بومی و یا پرندگانی که در مزارع پرورشی نگهداری می‌شوند شایع و از طریق آنها به انسان هم سرایت می‌کند. سرعت شیوع و خسارت ناشی از این بیماری زیاد است.

علاوه بر پرندگان٬ سگ و گربه، خوک، اسب و شتر و مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شتر‌مرغ از گونه‌های حساس به بیماری می‌باشند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

ویروس آنفلوآنزا معمولاً در بزاق و ترشحات بینی و مدفوع پرندگان به مقدار فراوان یافت می‌شود به همین دلیل بیماری به راحتی از پرنده‌ای به پرنده دیگر و حتی به خاک و هوا هم انتقال می یابد، این بیماری از طریق آب آشامیدنی ٬گرد و غبار ٬لوازم و اشیای آلوده ٬ غذاها، حشره‌ها و جوندگان ٬گربه و سگ آلوده می تواند به راحتی به سایر پرندگان و حتی حیوانات انتقال یابد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.