خالی کردن جیب مردم تحت عنوان «حمایت از حیوانات»

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با تاکید بر اینکه قالب درخواست‌های کمک مالی که در فضای مجازی با عنوان حمایت از حیوانات صورت می‌گیرد، ترفندی برای فریب هم‌وطنان است گفت که کمک می‌کنیم با این جریانات برخورد شود.
کد خبر  11054
فاخته پلاس

به گزارش فاخته، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه نشست دولت با تاکید بر اینکه قالب درخواست‌های کمک مالی که در فضای مجازی با عنوان حمایت از حیوانات صورت می‌گیرد، ترفندی برای فریب هم‌وطنان است گفت که ما کمک می کنیم با این جریانات برخورد شود.

حمایت از حیوانات؛ ترفندی برای کلاهبرداری

احتمالا تا کنون بارها با تصاویری از حیواناتی مانند روباه، سگ، گربه و انواع پرندگان وحشی که آسیب دیده اند در فضای مجازی مواجه شده اید، تصاویری که منتشرکنندگان آن ادعا می‌کنند برای نجاتشان نیاز به پول دارند و از شما می خواهند مبالغی را به حساب آنها واریز کنید.
سوءاستفاده از احساسات یکی از ترفندهایی است افراد سودجو برای کلاهبرداری از مردم به کارمی گیرند، موضوعی که این روزها در فضای مجازی بسیار دیده می‌شود.

سودجویان در این روش تصاویری از حیوانات آسیب دیده را در فضای مجازی بازنشر کرده و ضمن درگیر کردن احساسات مخاطب، از آنها می‌خواهند برای درمان آن حیوان مبالغی را کمک کنند.این افراد حتی برای این کار به صفحات پرمخاطب آگهی می‌دهند و بعد از اینکه مبالغ زیادی را جمع آوری کردند، حیوان بخت برگشته را رها کرده و سراغ پروژه بعدی خود می‌روند. متاسفانه حتی گاهی شنیده می‌شود سودجویان برای اینکه بتوانند بهتر به اهداف خود برسند با شکار حیوانات آنها را مجروح کرده و با انتشار تصاویرشان از مردم برای درمان حیوان مجروح شده درخواست کمک مالی می کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور مهرماه سال جاری گفته بود که: «برخی باند‌های حمایت از حیوانات با ضرب و شتم سگ‌ها و گربه‌ها و شکستن دست‌وپا و فک آنها، اقدام به فیلمبرداری از حیوانات کرده و در قالب کمک‌های حمایتی از آن‌ها در صفحات مجازی و اعلام شماره حساب، مبالغ زیادی به بهانه درمان سگ‌ها و گربه‌ها از مردم دریافت می‌کنند.»
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره فعالیت این افراد سودجو می‌گوید که حتما هم یگان حفاظت از محیط زیست ما و هم معاونت طبیعی و تنوع زیستی و هم مجموعه نیروی انتظامی کمک خواهند کرد تا با مواردی به این شکل، برخورد قانونی صورت گیرد.وی تصریح کرد: این موارد قالبا در راستای کمک و احیای حیات وحش نیست و بیشتر سواستفاده از هموطنان است که حتما کمک می کنیم با این موارد برخورد شود.وی اضافه کرد: ما هم در فضای مجازی و هم در فضای فیزیکی با چنین سواستفاده‌ها و رفتارهایی مواجه هستیم که باید مراقبت بیشتری صورت گیرد تا در دام این افراد گرفتار نشویم.

به افرادی که برای حمایت از حیوانات پول می‌خواهند، کمک نکنید

تا کنون افراد و گروه‌های زیادی که تحت عنوان حمایت از حیوانات از مردم کلاهبرداری کرده اند شناسایی و دستگیر شده اند اما به نظر می‌رسد تعداد صفحات زیادی با همین هدف همچنان فعال هستند.یگان حفاظت محیط‌زیست کشور، پلیس فتا و سازمان محیط زیست برای جلوگیری از این فعالیتها از شهروندان درخواست می کنند که به هیچ‌وجه به افرادی که در قالب کمک به سگ‌ها و گربه‌های شهری و رها شده در فضای مجازی پول جمع می‌کنند، کمک نکنند.فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور می گوید که « این صفحات هدفی جز کلاهبرداری و کسب منافع مالی ندارند. اعلام می‌کنیم هر کس بخواهد در قالب کمک به حیوانات از مردم پول دریافت کند، حتما کلاهبردار است.»

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

سلاجقه در ادامه به فعالیت سمن‌ها و سازمانهای مردم نهاد قانونی هم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: ما حتما از چنین سازمان هایی که به صورت قانونی و با مجوز به حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کمک می کنند حمایت می کنیم و در جلسه مفصلی هم که هفته قبل با اعضای این سمن‌های تخصصی داشتیم گفتیم که از آنها در راستای اهداف سازمان حفاظت از محیط زیست حمایت خواهیم کرد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.