مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی در مشهد:

انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هدفمند می شود

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی در مشهد: انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هدفمند می شود و مزارع بر اساس ریسک پذیری تحت پوشش ایمن سازی این عملیات قرار می گیرند.
کد خبر  10928
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر سعید کرمی در جلسه ای با حضور فعالان صنعت طیور استان در مشهد گفت: طراحی پروتکل جدید جهت خروج از واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد و نیز مختومه سازی کانون ها انجام شده است
وی افزود: ارزیابی امنیت زیستی واحدها، تراکم واحدها و... و تقسیم مناطق به منطقه های پرخطر، بی خطر و کم خطر خواهد بود و سیاست های ما نیز بر همین اساس پیش خواهد رفت.
مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اعلام کرد: بنا نیست واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد به همین شکل ادامه یابد و بر اساس تقسیم بندی که اعلام شد این ایمن سازی صورت می گیرد و حتی در جایی که خطری تهدید نمی کند واکسیناسیون انجام نشود.
کرمی تصریح کرد: بررسی وضعیت و تعیین هویت بیماری های کمپلکس تنفسی در کشور نیز در حال آنالیز است و در سه ماهه اول ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و نتایج بر سیاست های دفتر طیور و واکسیناسیون اثرگذار خواهد بود.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

او عنوان داشت: دیده شده که بی توجهی به واکسیناسیون در برخی فارم ها وجود دارد و لذا گاها تلفاتی دیده می شود که حتی از ویروس های معمولی نشات گرفته و لذا باید در این جهت اقدام جدی صورت پذیرد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.