باید با موضوع آنفلوآنزا به صورت امنیتی برخورد کرد

دکتر بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران گفت: موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک مسئله امنیتی برای استان است.
کد خبر  10191
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران دکتر بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران با بیان اینکه موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک مسئله امنیتی برای استان است گفت: پیشنهاد میدهم حتما یک جلسه فوری شورای تامین در استان با موضوع  پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران برگزار گردد تا با بررسی ابعاد امنیتی این موضوع مصوبات لازم در خصوص پیشگیری این بیماری ابلاغ و لازم و الاجرا گردد.

وی با تبیین تبعات این بیماری در استان و نابودی صنعت طیور در صورت بروز بیماری در استان گفت: با توجه به اینکه استان مازندران قطب صنعت طیور در کشور است و در صورت بروز بیماری ممکن است که کشور را درگیر خود کند باید اصل پیشگیری بهتر از درمان است را سرلوحه کار خود قرار داد و با جدیت برخورد کرد.

دکتر مومنی به بازارهای سنتی در مازندران اشاره کرد و با توجه به فرهنگ مردم در استان گفت: بازارهای سنتی توسط باید شهرداری ها ساماندهی گردد و با همکاری دامپزشکی نسبت به پاکسازی و ضدعفونی جایگاه های عرضه اقدام گردد.

وی همچنین خواستار اعمال محدودیت تردد مواردی که با صنعت طیور در ارتباط است شد  گفت: باید تردد ماشین های حمل کود مرغی محدود گردد و تنها اجازه جابجایی کودهای فرآوری شده با گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه ای داده شود همچنین عرضه مرغ زنده به استان های همجوار به ویژه تهران باید محدود گردد و نیاز استان ها را به صورت مرغ کشتار شده برآورده کرد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

شایان ذکر است ستاد مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور دکتر مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران و دکتر آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران و روسای انجمن های صنفی و تشکل های دامپزشکی و نماینده دستگاه های اجرایی استان با هدف پیشگیری از بروز احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روز چهارشنبه در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی مازندران برگزار شد.

 

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.