رییس سازمان امور عشایر:

۳۰ درصد دام مولد کشور ذبح شد

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: در سال قبل حدود ۳۰ درصد دام های مولد کشور ذبح و باعث کاهش تولید در سال جاری شد اما با برنامه ریزی انجام شده از محل تولید قراردادی، کسری تولید جبران و حتی بیشتر از قبل تولید خواهیم داشت.
کد خبر  10699
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری تسنیم، شایان نادری رییس سازمان امور عشایر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در ایام دهه فجر294 پروژه با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد تومان افتتاح میشود که 20 هزار خانواده عشایری از منافع آن منتفع می‌شوند.

وی افزود: آبرسانی، راه های عشایری تامین آب شرب از اولویت‌های پروژه های خواهند بود.

رییس سازمان امور عشایر ادامه داد: برای بهبود وضعیت تامین آب شرب عشایر امسال 292 تانکر آب باید اضافه شود.

وی با اشاره به پراکندگی در خدمات رسانی به عشایر تصریح کرد: 50 دستگاه در حوزه عشایر فعال هستند اما جور آنها نیز باید توسط سازمان امور عشایر کشیده شود به طوری که پنل های خورشیدی را وزارت نیرو باید برای جوامع عشایری تامین کند یا خانه های بهداشت را باید وزارت بهداشت ایجاد کند زیرا ما بودجه ای در این ارتباط نداریم.

نادری گفت: امسال 1.6همت تسهیلات مربوط عشایر بود که در استان های مختلف پرداخت شد.

رییس سازمان عشایر ایران ادامه داد: در سال جاری20 درصد دسترسی به آب سالم در جوامع عشایری افزایش یافته است.

نادری با بیان اینکه عشایر 25 درصد گوشت کشور را تامین میکنند گفت: عشایر کشورمان 29 میلیون راس دام دارند که هرسال 8 تا 9 میلیون راس خود را در بازار عرضه میکنند.
وی اظهار داشت:  در سال قبل حجم زیادی از دام های مولد کشور ذبح و باعث کاهش تولید در امسال شد به طوری که اعلام شده حدود 30 درصد دام مولد کشور در سال قبل ذبح شد.
نلادری گفت: با تامین به موقع نهاده ها، کاهش تولید جبران و حتی در مقایسه با قبل تولید بیشتر خواهد شد به طوری که طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد؛ در این طرح با تحویل نهاده به دامداران ، دام آنها بر اساس قیمت توافقی خریداری ‌می‌شود.

تولید 6 میلیون راس دام در طرح تولید قراردادی

وی اظهار داشت: با روش های مختلف در حال جبران کسری تولید هستیم به طوری که پیش بینی می‌شود در این طرح 6 میلیون راس تولید شود.

وی افزود: صادرات اکنون ممنوع است اما قاچاق دام روستایی و عشایر انجام می‌شود اما اطلاع از میزان آن یا مرزی که قاچاق از آن صورت می‌گیرد، نداریم.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

نادری در پاسخ به تسنیم اظهارداشت: در طرح تولید قراردادی دام عشایر به نرخ روز خریداری می‌شود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.