کاهش ۳۰درصدی جمعیت دام سبک شهرستان درگز دریک سال گذشته‌

براساس آخرین رصد و آمارگیری جمعیت دامی شهرستان درسال ۱۴۰۲ تعداد دام سبک شهرستان حدود 220 هزار راس برآورد شد که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر  10303
خبر روز

به گزارش فاخته، دکترحامد شمس، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: باتوجه به اینکه سرمایه دامی کشور پس از نفت دومین سرمایه بزرگ کشور به حساب می آید حفظ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: در سال گذشته به دلیل خشکسالی و اوضاع اقتصادی متاسفانه شاهد کاهش آمار دامی شهرستان بودیم که این روند امروزه به علت افزایش ارزش دام و ثبات قیمت نهاده ها متوقف و رو به بهبود می باشد.

شمس در ادامه بیان کرد: زندگی و معیشت بخش عمده ای از اهالی روستاها متکی به سرمایه دامی است و مسایل اقتصادی و اجتماعی آنان وابستگی زیادی به ارزش دام دارد و جامعه دامپزشکی همیشه در تلاش است تا با ارائه خدمات مختلف در جهت حفظ و صیانت از این سرمایه ملی کوشش نماید و نقش خود را در بهبود معیشت مردم به نحو احسن ایفا نماید.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.