تلفات ۱۲ راس گوسفند بر اثر بیماری قانقاریای عفونی در درگز

شبکه دامپزشکی شهرستان درگز از تلف شدن ۱۲ رأس گوسفند با علائم قانقاریای عفونی، در یکی از روستاهای شهرستان خبر داد.
کد خبر  10500
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر حامد شمس رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز گفت: پیرو گزارش واصله و براساس اظهارات دامدار، تعداد ۱۲ رأس گوسفند در یکی از روستاهای شهرستان درگز بر اثر بیماری قانقاریای عفونی کبد تلف شدند.

وی افزود؛ قانقاریای عفونی کبد (هپاتیت نکروزان عفونی) یک بیماری کشنده در گوسفند می‌باشد که باعث خسارات اقتصادی در صنعت دامداری می‌شود انگل این بیماری توسط میزبان واسط حلزون و یا مورچه در پسماندهای آبی و علف زارهای آلوده به دام منتقل می شود و با

تخریب بافت کبد توسط انگل، شرایط رشد و تکثیر عامل باکتریایی ایجاد شده و توکسین حاصل از باکتری باعث آسیب و مرگ دام می گردد.

شمس اظهار داشت: مهمترین راه‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون منظم گله، رعایت بهداشت جایگاه دام و استفاده از داروهای ضدانگل کبد می باشد.پ

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی در پایان افزود: باتوجه به اینکه واکسن بیماری قانقاریا از جمله واکسن های بهادار بوده، خشکسالی های متوالی در سال های اخیر باعث شده دامداران هزینه های اصلی خود را در حوزه درمان و پیشگیری از بیماری و استفاده از ضدانگل به حداقل برسانند و هنگامی اقدام به درمان می پردازند که زمان مناسب و موثر آن گذشته و متاسفانه ممکن است با تلفات شدید روبه رو شوند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.