در پیام تبریک دکتر حامد زارعی به مناسبت روز ملی دامپزشکی عنوان شد:

دامپزشکی در حال تحول است

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران طی پیامی فرارسیدن ۱۴ مهر، روز ملی دامپزشکی را تبریک گفت.
کد خبر  9902
خبر مهم

به گزارش فاخته، متن پیام به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

همکاران گرامی و ارجمند، اعضای محترم خانواده بزرگ دامپزشکی

با سلام و تقدیم شادباش ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)

در خجسته سالروز ۱۴ مهر، روز ملی دامپزشکی، خداوند منان را شاکر هستم که فرصتی دوباره عطا فرمود تا سپاس و قدردانی صمیمانه خویش را از یکایک اعضای فرهیخته سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور عزیزمان که جهادگرانه در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام حضور و نیز در تامین امنیت مواد غذایی و بهداشت عمومی جامعه نقش بسیار پررنگی برعهده دارند، تقدیم نمایم.

نقش دامپزشکان و تمامی افرادی که به نحوی با علوم مربوط به دامپزشکی فعالیت دارند بر کسی پوشیده نیست. دامپزشکی در حال تحول است، تغییرات جمعیتی، تغییرات زیست محیطی، تغییرات اقتصادی، پیشرفت‌های تکنولوژی و افزایش بیماری‌ها از عوامل مؤثر در تحول دامپزشکی است. بیماری‌های خطرناکی چون جنون گاوی و آنفلوانزای پرندگان، پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، دستکاری‌های ژنتیک و پیدایش گونه‌های جدید حیوانی بر اثر این دستکاری‌ها، همچنین بحث جهانی شدن و استفاده از حسگرها و روش‌های رباتیک در درمان از راه دور، لزوم توجه جدی به آینده دامپزشکی را ایجاب می‌کند.

دامپزشکی ضامن سلامت و به تبع آن توسعه پایدار جامعه است. محور توسعه پایدار در تمام جوامع انسان است و انسان باید سالم باشد تا بتواند در توسعه پایدار نقش اساسی داشته باشد و یکی از مهمترین علوم که در جهت سلامتی انسان گام بر می‌دارد، علم دامپزشکی است. امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار در بخش دامپروری و تولید محصولات دامی بر عهده دامپزشکی است.

هر ساله ۱۴ مهر در تقویم رسمی کشورمان روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده است تا یادمان بماند امنیت غذایی جامعه را مدیون تلاش بی‌وقفه، مداوم و متاسفانه ناپیدای دامپزشکان عزیزمان هستیم. این روز فرصتی است برای قدردانی از همه حافظان امنیت غذایی و همه عزیزانی که در بهبود بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه، نقش والایی ایفاء می‌کنند.

اینجانب، ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۴ مهر، روز ملی دامپزشکی به بیش از ۴۵ هزار عضو فرهیخته سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر همکاران فرهیخته و خدوم خانواده بزرگ دامپزشکی کشور در ارائه خدمات بهداشتی و مدیریت اقتصادی انواع مراکز خدمات دامپزشکی، مراکز پرورش، تکثیر و تولید دام، طیور و آبزیان کشور و صنایع وابسته را ارج می‌نهم و سلامت و بهورزی همه عزیزان را از درگاه خداوند منان مسالت می‌دارم.

 

دکتر حامد زارعی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.